Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Inget löser sig utan man löser det

Av Ulrica Karlsson - 28 februari 2013 21:21

En vidare genomgång av min dag med försäkringskassan:


De ringde upp när det kommit till nr 190 i turorndningen vilket gick förvånansvärt snabbt måste jag medge. Den vänliga damen på kundcenter kunde inte heller hjälpa mig varpå jag satte mig och rynkade mina ögonbryn och funderade på nästa steg.


Nu vet jag med mig att tålamod inte är min starka sida samt att om det fanns en politisk post som smidighetsminister så skulle jag med största sannolikhet INTE få den. Men jag är den jag är så jag slabbade lite frisyrgele i håret, sminkade mig, hoppade i presentabla kläder och åkte ner till försäkringskassans kontor i Oskarshamn med intentionen att sitta där tills någon redde ut begreppen för mig. Jag hade för säkerhetsskull med mig lite choklad och en bok om väntan hade blivit lång. Väntan blev bara en halvtimme innan den trevliga kvinnan bakom disken tog mot mig och mina funderingar (och ja, jag uppförde mig väldigt bra. Det är ju inte hennes fel.) Jag bad att bli kontaktad snartast av någon som kunde ge mig svar och konkret hjälp samt bad om ett möte snarast. Sen om det var ett möte med min handläggare eller någon annan handläggare spelade absolut ingen roll bara jag slapp att gå med mycket lite pengar hela Mars.

Glad i hågen styrde jag kosan hem för att äta lunch. Maten hade knappt blivit uppäten innan jag blev uppringd av min handläggare som förklarade allt som gäller och vad som kommer hända. Ett möte blev även inbokat i nästa vecka.

Jag har absolut inget mot min handläggare. Hen är trevlig och korrekt på alla vis. Jag vill bara att saker och ting ska bli lösta. Man behöver inte vänta in i det sista om man redan innan vet och ser problemet.


Nu löste sig allt på ett helt annat sätt än beräknat. På grund av sjukdomsbortfall inom företaget så behövs nu extra hjälp på kontoret och då passar jag in som handen i handsken. Så allt löste sig av sig självt fast jag är inte lycklig för det. Det funkar inte att vara glad när man vet att någon är sjuk.

Gladast blir nog min handläggare när jag ringer imorgon och säger: Hej! Det är Ulrica som har jagat dig med samma takt och ton som en pitbull med rabies. Du kan blåsa av mötet och alla andra åtgärder som jag har jagat dig till att utföra. Hej på dig!

Fast hen blir kanske glad över att slippa mig, vem vet?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards