Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Måndag 29/10, Pigg och glad

Av Ulrica Karlsson - 29 oktober 2012 19:44

Jag vaknade imorse med en otrolig huvudvärk. Men en lite tupplur, Ibumetin och Sinova rådde bot på detta. Efter lite frulle så fick mamma och jag ett samtal från min kusin med alla trädgårdsmöblerna. Himla trevlig att prata lite! Sen hoppade mamma och jag in i bilen och for till stan för veckans provtagning. Vi började prata om filmen "Yrrol" och satt i väntrummet och drog citat ur filmen så folk trodde nog det slagit över för oss. Vilket det kan vara sant. Men roligt hade vi, jag hade en vinröd mössa och mamma en snygg scarves.


Väl hemma igen så tog jag lite hårvård på Mormor Katt. Mormor Katt har i den aktningsvärda åldern av elva år trappat ner på sina officiella plikter och lever en tillbakadragen pensionärstillvaro. Hon hittas som oftast under soffan, uppkrupen inuti soffklädsel där vi misstänker att hon har sin bokföring. Där spenderar hon sina dagar under ett högljutt snarkande. Kvällarna spenderar hon på kökssoffan, liggandes på dagens tidning. Detta icke ansträngande liv har lett till att hon har lagt på sig några trivselkilon så hon kommer inte längre åt att tvätta sig längst ner på ryggen. Så jag tog ett bestämt tag om nacken på henne och klippte bort tovorna som blivit samt borstade av henne med en gammal ryktborste. Hon blev blank som en kopparkittel och tyckte att det hela var rätt trevligt. Själv hade jag inte mycket att välja på än att dra fram dammsugaren. När detta var avklarat så tog jag en stund med en bok. Nu är jag på sista Harry Potter boken. Igen. Har läst dem jag vet inte hur många gånger men de är så trivsamma på något vis. Jag fick smak på att slöa efter detta och tog mig en stund med tv-spelet när jag ändå höll på.


Frampå eftermiddagen blev det långtråkigt att ta det lugnt så då torkade jag golven nere och städade toaletten. Jag är nog lite yrkesskadad misstänker jag. Lojs kom förbi på en snabbkaffe och berättade den goda nyheten att de blir med hund om några veckor. De får då hem en två-årig Samojedkille. Jag är jätteglad för hennes skull! Den ser hur mysig ut som helst!

Strax efter kom mammas dagisservice/färdtjänst och så åkte vi och handlade och hämtade Lill-Grabben på dagis. Efter en stund kom Maken hem. Han hade också varit och handlad. Nästan exakt samma saker som jag. Så om det är någon som går på fälgen på mjölk och lingonsylt så hojta till, vi har så vi kan skänka!

Vi käkade upp resterna av raggpannkakan som Maken gjorde igår. Den var precis lika god idag med!


Efter maten kom J hit och repade inför nästan spelning varpå Lill-Grabben och jag tog en stunds tv-spel. Övriga goda nyheter för dagen är att Tant Bruns svullna knä inte är fullt så svullet längre. Det är bra läk-kött i den märren.


Imorgon är det dags för mitt gift igen. Denna vecka är det dags för stora vändan med tabletter och grejer. Vet inte vilket jag tycker värst om, att svälja tabletter och bli hes eller att få mina sprutor. Sprutorna är ju fort över men jag gillar det inte ändå.

I övermorgon har jag en tid för röngen. Det kommer att bli tufft. Gift ena dagen och en kontraströngen dagen efter. Men det är bara att ta tjuren vid hornen. Spyr jag så gör jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards