Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 3 januari 2013 21:55

Primadonnan och hagens envåldshärskare Tant Brun! Egentligen heter hon Aroma men av någon anledning passar Tant Brun på henne...


 

Av Ulrica Karlsson - 3 januari 2013 21:29

I förmiddags gasade jag och mina tre grabbar ner till stan för ett blodprov. Läkaren ville att jag skulle ta ett nu denna vecka och ett innan läkarbesöket så det håller lite koll på mig. Jag hade med mig två modiga killar in i provtagningsrummet. Sönderstucken som jag är så provade vi inte ens i armvecket utan tog blodprovet på handryggen istället. Hoppas att mina vener (eller vad det heter) läker ihop efter detta för nu funkar det inte att ta prov från armvecket. Jo, om man vill vänta i en kvart på att ett rör ska fyllas och under tiden jockla med nålen.


Efter detta styrdes kosan mot skitICA för att inhandla ett nytt strykjärn då mitt har saligen insomnat. Anledningen till att den lade av är nog för att jag gjorde narr av reklamen för strykjärnen med extra lång sladd. Järnet jag ägde hade också en på tok för kort sladd men jag löste detta med en förlängningssladd och tyckte att ett järn med extralång sladd var bland det dummaste jag varit med om. Så idag stod jag och övervägde att köpa ett järn med extra lång sladd men la ner det hela. Jag ger inte 700 spänn för ett strykjärn, no way. Då köper jag ett billigt järn och en förlängningssladd hellre. Kan till och med slänga in en sladdvinda i affären och komma billigare undan.


När vi kom hem var det rast och vila samt lite mat som stod på schemat. I ett infall av dålig humor så startade jag tävligen som är förra inlägget. Jag kör på tävlingen tills någon gissar rätt och det man vinner är äran, vilket inte är fy skam alls!


Nu ikväll så har jag startat upp mitt hästliv igen! Jag mjukstartade med att ta med Mamma och grabbarna för att kvällsfodra. Det är så sjukt härligt att få åka till stallet igen!! Helt underbart!! Jag var tvungen att pussa Tant Brun på mulen i ren glädje vilket inte var så populärt. Hon tycket att allt kladdande bara är till besvär. Har man inget ätbart eller en ryktborste att komma med kan man lika gärna gå igen anser hon. I övrigt är hon lycklig då hennes boxgranne är såld så nu får hon stå i sitt hörn med en tom box mellan henne och nästa häst. Då är hon nöjd, min asociala lilla primadonna!

Av Ulrica Karlsson - 3 januari 2013 13:07

Lämna svar i kommentarena  


 

Ovido - Quiz & Flashcards