Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 28 januari 2013 20:43

Nej, detta är inte något nytt påhitt från Coca-Cola utan vad jag ger min son en hostig dag som denna. Lakrissmaken kommer från den hostmedicin som jag blandar i läsken. Att få i ett barn hostmedicin är ungefär lika lätt som att trycka ner en inoljad ål i en kondom (inte för att jag har provat men jag kan tänka mig att det är svårt) men alla barn vill ha läsk och sen kan ju inte jag rå för att det är hostmedicin i läsken...


Lill-Grabben och jag har spenderat dagen hemma med Star Wars på repeat. Som ombyte så har vi även lekt Star Wars och pratat om Star Wars. Grabben är helfast!

På eftermiddagen kom Mamma och löste av mig då jag skulle släppa in kusarna. Hästarna ska in vid fyratiden vilket betyder att jag måste vara där vid halv tre för att hinna med allt i mitt snigeltempo plus mina raster. Gentlemannen hade idag lyckats att pricka en nr 2 i sin vattenhink OCH i sin krubba. På ett försök. Trots att jag fick städa upp eländet så kunde jag inte låta bli att imponeras av hans träffsäkerhet. Jag tog ett snack med honom om att väluppfostrade hästar faktiskt inte gör sådär.

Det funkar nu att ha häst, trots lågtempot. Alla hästarna är så snälla så det är inga problem att leda dem. Men någon vildbase ger jag mig inte på att hantera.


När jag kom hem från stallet så kände jag mig rätt mör i kroppen men tog ändå en sväng bort till kören, Hagadalskören som vi beslutat att den heter. Det var så härligt att få komma iväg och sjunga! Det blev en skjuts av syre i kroppen så nu känner jag mig rätt vaken faktiskt! Jag kanske inte sjunger så rent men med glädje! Och jag hoppas att det räknas också! De rullade mig inte i tjära och fjädrar i varje fall men det kanske kommer nästa gång!


Innan jag åkte så fick jag för mig att kolla på tiden på kallelsen gällande torsdag och det var ju en evig tur! Det är nämligen på onsdag som jag ska träffa läkaren! Full panik blev det här i Karlssonfamiljen. Klipptider avbokades och vikarierande fotbollstränare ordnades. Allt var alltså som vanligt dvs fullt kaos. Det positiva är att vi nu har ett dygns mindre ångerst! Nu är det bara 35 timmar och 15 minuter kvar (ungefär). Man får vara glad för det lilla här i världen!

Ovido - Quiz & Flashcards