Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 9 januari 2013 21:25

Idag har jag bokat en date med min sjukgymnast. Tänkte att jag ska göra om och göra rätt denna gång. Har varit öm i ryggen innan då jag tydligen använde fel muskelgrupper och nu när jag inte har en enda muskel kvar (knappt) så kan jag ju bygga upp musklerna rätt denna gång. Bad även om en koll på hur jag ser ut i muskulaturen nu, sjukgymnasten har ju sett mig före behandling. Själv märker jag att det har ändrats mycket i muskelväg, det som fanns innan är väck. Det som jag innan behandling inte tyckte var särskilt tungt får jag nu ta i ordentligt om jag ska lyfta.


Dagen har annars förslutit lugnt. Jag började leta efter lite papper (gör allt för att slippa min stryktvätt) vilket ledde till att jag plocka ur hela min låda med räkningarochandraviktigaochoviktigapapper. Sen kände jag mig lite skyldig och tog i alla fall itu med den tvätten som inte skulle strykas. Efter detta suckade jag tungt och kom på att det var till och med roligare att städa toan nere. Ergo: Stryktvätten ligger kvar där den ligger. Maken har dock bytt till ett nytt strykjärn, han kollade till och med i affären så det fungerade. Så nu kan kära mor få tillbaka sitt strykjärn, oanvänt.


Jag och Lill-Grabben hade ett begåvat samtal om det här med att äta upp maten, eller åtminstonde smakade. Jag listade ganska omgående ut att det här med barnen i Afrika inte skulle fungera så nu tror Lill-Grabben att Sauron från Sagan om Ringen kommer och tar all mat som inte äts upp. Då växer Sauron ännu mer vilket gör det svårare för Aragon och gänget att förstöra ringen i Domedagsklyftan. Logiskt? Nja, inte särskilt men han åt upp det som låg på middagstallriken i varje fall. Något gulligt är att Lill-Grabben tror att alla onda heter Darth i förnamn bara för Darth Vader gör det. Så i hans värld heter det Darth Sauron.

Ovido - Quiz & Flashcards