Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 20 januari 2013 21:23

Imorse var jag nästan vaken när jag gav mig iväg till stallet för att släppa ut hästarna. Det har kommit en ny häst till stallet, en äldre gentleman. I stallet mötte jag upp Gentlemannens tre mattar och vi släppte med gemensamma krafter ut hästarna. Jag tog och fixade till hos Tant Brun, kära nån vad hon hade vänt till! Att det var det nya herrsällskapet i boxen brevid som föranledde denna röra antar jag. Det kan också vara det faktum att det tidigare stod en westernhäst i den boxen och Tant Brun har blivit inspirerad att börja öva på spinn. Gentlemannens mattar och jag tog lite fikavila i sadelkammaren sittandes på Tant Bruns pyjamas. När det är tretton minus ute så är det en dröm med en uppvärmd sadelkammare!

När jag var färdig i stallet så kände jag mig rätt fysiskt nöjd och ägnade hemresan åt att lyssna på en riktigt gammal skiva, Best of '98. Att Systrarna Graaf har inte blivit bättre med tiden kunde jag snabbt konstatera.


När jag kom hem så hade Kingen trillat in på lite fika och superyatzy. Yatzyn blev en triumf för Maken då varken Kingen eller jag hade något att hämta. Jag som är en riktig vinnarskalle funderade allvarligt på att dra ut min Make på gården och mula honom i snön. Är nästan säker på att Kingen funderade på det samma då han har en ännu värre vinnarskalle.


Efter denna paradförlust så tog jag mig en stunds rast och vila i sängen.


Om jag nu ska återknyta till rubriken: Igår var det som bekant gardinbyte här hos Karlsson. Jag var övertygad om att jag ägde en kappa till de gardiner jag satt upp i köket, vilket det är möjligt att jag gör bara det att den ligger på det "bra stället". Nåväl, jag fick till det rätt bra med bara längderna men saknade omtag. Så vad tar en hästtjej? Balsnöre naturligtvis! Inte de klarblå eller de orangea utan de naturfärgade snörena. Faktum är att det blev rätt snyggt! Lite lantligt chic sådär!


Innan jag satte mig för att blogga så försökte jag övertala Lill-Grabben att lägga sig och vila sig. När jag sa att han skulle gå på toaletten innan sängdags så stolpar han iväg och suckar irriterat: Åh! Tjejer!

Mitt lilla charmtroll....

Ovido - Quiz & Flashcards