Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 15 januari 2013 21:08

Idag var Lillasyster och jag iväg för att fira en av våra favoritdamers 90-årsdag. 90 bast! Det är en respektingivande ålder. Det är riktigt fascinerande att få sitta och prata med en människa som kan berätta om hur det var förr, t. ex under andra världskriget. Helt otroligt.

Nu är det ju lite svårt att komma på vad man ska ge en 90-åring som har/har haft typ allt så vi köpte en fin vas där vi stoppade i en stor bukett tulpaner och videkissar (eller vad det nu heter, brukar kalla dem kissemissar men jag vill ju inte att ni ska tro att vi knölade ner kattungar i vasen!) Hon fick även en stor påse med sin favoritchoklad.

Det var hur som himla trevligt att sitta ner och prata, har saknat det riktigt mycket!


Jag tog och ringde upp till Linköping idag för att se så de inte har glömt mig helt och fullt. De hade de inte utan jag är inplanerad den 23/1. Passade på att se till så att de är med på att jag har en läkartid den siste. Vill inte vänta en dag till mer än nödvändigt!


Imorse försov vi oss inte så förfärligt utan kom nästan i tid. Lill-Grabben har inte världens bästa morgonhumör så han är skapligt svårmutad. Morgonhumöret kommer antagligen ifrån mig. Det går inte att få ett vettigt svar från mig innan klockan nio och efter två koppar te. Ska jag nu vara helt ärlig så kommer det inte mycket vettigt ur min foderlucka efter klockan nio heller men det är åtminstonde sammanhängande!


Men han var för söt igår kväll! Han stack in huvudet i badrummet precis när jag kom ur duschen, butt naked. Han tittar på mig och säger: -Mamma, du har inte så stora tuttar ser jag!

Tack för den passningen skräpunge! Fast han var ju smart som sa det efter jul!

Ovido - Quiz & Flashcards