Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 29 januari 2013 22:05

...även när det gäller nålstick! I och med att jag ska till farbror doktorn imorgon så var det blodprov idag. Jag tänkte ge mig själv en break och lade på ett Emlaplåster på höger handrygg. Varför inte festa till det lite med en smärtfri provtagning? Nåväl, allt gick så bra, jag kände ingenting och sen sprack kärlet. Typiskt... Så då fick jag en ny sjuksyster (syster Kanin) som provade lite längre ner på handen, närmare knogarna. Det var ingen höjdare om jag ska vara ärlig. Och naturligtvis kom inget blod. Så då gjorde vi ett försök på armvecket och det funkade. Jag var så omplåstrad så att jag såg ut som en mumie på höger arm. På väg ner i hissen så kände jag hur hissen snurrade runt och jag stod still. -Mycket märkligt, tänkte jag och tog mig så fort jag kunde till cafeterian och klämde en Snickers och en flaska vatten. Efter detta så var jag på hugget igen!


Dagen har flutit på lugnt. Jag odlar på en förkylning och tar det stilla och easy så den inte försvinner i första taget. Lillasyster hängde med mig upp för att kvällsfodra hästarna. Två personer för att fodra fyra hästar är kanske lite overkill men allt blir roligare med sällskap! I övrigt så har energin gått åt att tänka på annat än morgondagen. Det krävs en hel del energi för att ens försöka låtsas att man kan tänka på annat.

Ovido - Quiz & Flashcards