Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 6 januari 2013 22:10

Idag har det hänt grejor minsann!


Idag på eftermiddagen gick jag alldeles själv till affären och handlade! Det har jag inte gjort sen...jag banne mig inte när! Mamma kom hit och var barnvakt i den kvart det tog för mig. Jag tänkte att det kan räcka med att hålla koll på mig själv, dessutom hinner jag inte ikapp Lill-Grabben i fall han skulle få för sig att lägga iväg. När jag kom hem så lagade jag även mat, utan att känna minsta antydan till att svimma.


Det är svårt att förklara den enorma lycka jag känner över att ha grejat dessa enkla vardagssysslor. Tänk att bara för några veckor sen hade jag fullt upp att ta mig från nedervåningen och upp till sängen. Det är helt otroligt!!


I och med att jag gjorde tacogratäng så ringde jag till Lillasyster och bjöd ner henne, hon är det stora tacomonstret! Lillasyster och jag åt och sedan kraschlandade vi, Maken och Lill-Grabben i soffan. Jag låg och småvilade och Lillasyster sov som en prinsessa. Hon vaknade lagom till Forrest Gump, en av världens bästa filmer. När den var färdigtittad så fick jag ett infall och skjutsade hem Lillasyster! Vi räknade ut att jag inte kört bil sen den 29:e september så nu var det dags. Det kändes skönt att ha Lillasyster med sig. Känslan var lite densamma som när man övningskörde, jag höll i mig i ratten och tänkte: Oj! Vad fort det går!

Då tittade jag på hastighetsmätaren och såg att jag körde i 40 km/h. Jag väntar ett litet tag innan jag ger mig ut på E22:an...

Ovido - Quiz & Flashcards