Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 18 januari 2013 21:21

Kära hjärtanes vad trött jag var igår! Jag somnade på soffan när jag hade varit och lämnat Lill-Grabben på dagis och där blev jag liggande resten av dagen. Mamma kom hem med Lill-Grabben strax efter kl 18 och då började jag röra på mig lite. Man blir så lagom mör i kroppen efter att ha sovit på soffan en hel dag vill jag lova! När klockan närmade sig 20:00 tyckte jag att jag hade varit uppe länge nog och gick upp i sängen och lade mig så jag skulle få lite omväxling och för att jag inte skulle utveckla liggsår. Där sov jag som en gris tills kl 10 imorse bortsett från en liten vaken tid runt tolvslaget inatt. Att en och samma människa kan vara så trött!


Dagen idag har inte varit mycket vildare utan gått till att ringa tillbaka till de vänner som jag missade igår.


Jag har idag noterat att jag är sist i Fårbo med att ta ner adventljusstakarna. Ha ha! Jag vann! Funderade starkt på att ha kvar dem till fram i April bara för att se om det retade någon men Maken sa å det bestämdaste att nu i helgen åker de ner. Och då är det bara att vika sig antar jag.


Jag har fått en tid till röntgen nu, kl 14. Det betyder att jag får äta sista gången vid halv nio på morgonen. Jag får dock dricka te så jag tar med mig min termos. Eller TE-rmosen som just den heter så att alla skall förstå att det är verboten att ha något annat än te i den. Finns det något värre än te som smakar te men luktar kaffe? Hjärnan blir ju helt förvirrad.


Nu ikväll så susade Maken, Lill-Grabben och jag upp och fodrade i stallett. Det är ju inte direkt någon åskvärme ute! Vi har döpt om Fliserydsvägen till njurstensvägen då den är en smula veckig. Ungefär som att köra på ett tvättbräde. Så om ni har några njurstenar som ska skakas ut eller några vaxproppar som skall loss så kör en vända på den vägen så är problemet löst.


Jag fick världens tjusigaste julgranskulor av min fårbosvägerska idag! Stora röda med silvriga strass-stenar på! Nu ska jag bara komma på ett sätt så att jag kan ha dem uppe trots att det andra juliga försvinner!

Ovido - Quiz & Flashcards