Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Ulrica Karlsson - 19 januari 2013 22:04

Jag har gått och blivit medlem i fjunklubben, om det nu finns en fjunklubb för huvudhår. Igår när jag skulle gå och lägga mig så tittade jag i badrumspegeln och får se att hela min skalle är full av någon millimeterlångt ljust fjun. Det ser nästan ut som en liten gloria. Fjunet är så tunt så det syns inte när man tittar rakt ner på skallen men syns i viss belysning. Men framförallt så känns det. Hela huvudet är alldeles lent!

Egentligen skulle vi ha varit bortbjudna idag till Lill-Grabbens dagiskompis på lek (för barnen) och mat (för vuxna och barn) men tyvärr drabbade stora magsjukan hela familjen vi skulle till så vi håller oss på betryggande avstånd. Hoppas verkligen att det inte slår till för hårt!

Idag har Lojs med son varit här. Vi slog oss ner i köket efter att vi hade släppt lös grabbarna. De leker förträffligt trots tre års ålderskillnad. Som vanligt när Lojs och jag kommer lös så är inte nivån särskilt hög men vi har roligt! Lojs laddade ner en Darth Vader-app till mig som hela familjen har haft fantastiskt roligt åt. Dels så dansar Darth till Gangnam style och får en tvättkorg på huvudet. Men det roligaste är att man kan spela in sig själv och när man sedan spelar upp så är rösten förvrängd, ungefär som på de som vill vara anonyma på Kalla Fakta. Lill-Grabben och jag hade duktigt roligt och ännu roligare fick vi när jag kom på att spela in ljudet från en pruttkudde. Vi skrattade oss halvt fördärvade!

Maken talade in några rader och det var helt oslagbart!


I övrigt har dagen gått till att plocka ner advetsljusstakarna samt byta gardiner. Lagom roligt...


Nu är även Tant Bruns vidare stallvistelse planerad. Nu är jag och Karlssonkompanjonen lite sturska och utgår ifrån att jag får ett positivt besked den siste januari. Så tanken är att Tant Brun flyttar hem till Fårbo första helgen i februari. Känns både härligt och lite nervöst. Lillasyster påpekade å det bestämdaste att jag inte ska köra slut på mig utan be henne om hjälp. Och jag lovar!


Jag hoppas, hoppas, hoppas, önskar och ber att allt ska ha funkat med min behandling. Fy fabian för att vara tvungen att börja om igen nu när jag börjar bli pigg och få huvudfjun.

Ovido - Quiz & Flashcards