Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Söndag 20/1, Lantligt chic

Av Ulrica Karlsson - 20 januari 2013 21:23

Imorse var jag nästan vaken när jag gav mig iväg till stallet för att släppa ut hästarna. Det har kommit en ny häst till stallet, en äldre gentleman. I stallet mötte jag upp Gentlemannens tre mattar och vi släppte med gemensamma krafter ut hästarna. Jag tog och fixade till hos Tant Brun, kära nån vad hon hade vänt till! Att det var det nya herrsällskapet i boxen brevid som föranledde denna röra antar jag. Det kan också vara det faktum att det tidigare stod en westernhäst i den boxen och Tant Brun har blivit inspirerad att börja öva på spinn. Gentlemannens mattar och jag tog lite fikavila i sadelkammaren sittandes på Tant Bruns pyjamas. När det är tretton minus ute så är det en dröm med en uppvärmd sadelkammare!

När jag var färdig i stallet så kände jag mig rätt fysiskt nöjd och ägnade hemresan åt att lyssna på en riktigt gammal skiva, Best of '98. Att Systrarna Graaf har inte blivit bättre med tiden kunde jag snabbt konstatera.


När jag kom hem så hade Kingen trillat in på lite fika och superyatzy. Yatzyn blev en triumf för Maken då varken Kingen eller jag hade något att hämta. Jag som är en riktig vinnarskalle funderade allvarligt på att dra ut min Make på gården och mula honom i snön. Är nästan säker på att Kingen funderade på det samma då han har en ännu värre vinnarskalle.


Efter denna paradförlust så tog jag mig en stunds rast och vila i sängen.


Om jag nu ska återknyta till rubriken: Igår var det som bekant gardinbyte här hos Karlsson. Jag var övertygad om att jag ägde en kappa till de gardiner jag satt upp i köket, vilket det är möjligt att jag gör bara det att den ligger på det "bra stället". Nåväl, jag fick till det rätt bra med bara längderna men saknade omtag. Så vad tar en hästtjej? Balsnöre naturligtvis! Inte de klarblå eller de orangea utan de naturfärgade snörena. Faktum är att det blev rätt snyggt! Lite lantligt chic sådär!


Innan jag satte mig för att blogga så försökte jag övertala Lill-Grabben att lägga sig och vila sig. När jag sa att han skulle gå på toaletten innan sängdags så stolpar han iväg och suckar irriterat: Åh! Tjejer!

Mitt lilla charmtroll....

 
 
Lisbeth

Lisbeth

22 januari 2013 00:26

De är för goa, pojkarna :)
Min grabb är 20 nu, men han suckar lika djupt fortfarande när man ber honom om något han tycker är helt onödigt och fånigt. Och det är en hel del av det där morsor tycker är viktigt ;)
Kram

http://www.bettans-place.blogspot.se

Ulrica Karlsson

22 januari 2013 21:36

Aj då..Det verkar som att jag har många års suckande framför mig! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards