Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Måndag 28/1, Fanta med lakrissmak och ändrade planer

Av Ulrica Karlsson - 28 januari 2013 20:43

Nej, detta är inte något nytt påhitt från Coca-Cola utan vad jag ger min son en hostig dag som denna. Lakrissmaken kommer från den hostmedicin som jag blandar i läsken. Att få i ett barn hostmedicin är ungefär lika lätt som att trycka ner en inoljad ål i en kondom (inte för att jag har provat men jag kan tänka mig att det är svårt) men alla barn vill ha läsk och sen kan ju inte jag rå för att det är hostmedicin i läsken...


Lill-Grabben och jag har spenderat dagen hemma med Star Wars på repeat. Som ombyte så har vi även lekt Star Wars och pratat om Star Wars. Grabben är helfast!

På eftermiddagen kom Mamma och löste av mig då jag skulle släppa in kusarna. Hästarna ska in vid fyratiden vilket betyder att jag måste vara där vid halv tre för att hinna med allt i mitt snigeltempo plus mina raster. Gentlemannen hade idag lyckats att pricka en nr 2 i sin vattenhink OCH i sin krubba. På ett försök. Trots att jag fick städa upp eländet så kunde jag inte låta bli att imponeras av hans träffsäkerhet. Jag tog ett snack med honom om att väluppfostrade hästar faktiskt inte gör sådär.

Det funkar nu att ha häst, trots lågtempot. Alla hästarna är så snälla så det är inga problem att leda dem. Men någon vildbase ger jag mig inte på att hantera.


När jag kom hem från stallet så kände jag mig rätt mör i kroppen men tog ändå en sväng bort till kören, Hagadalskören som vi beslutat att den heter. Det var så härligt att få komma iväg och sjunga! Det blev en skjuts av syre i kroppen så nu känner jag mig rätt vaken faktiskt! Jag kanske inte sjunger så rent men med glädje! Och jag hoppas att det räknas också! De rullade mig inte i tjära och fjädrar i varje fall men det kanske kommer nästa gång!


Innan jag åkte så fick jag för mig att kolla på tiden på kallelsen gällande torsdag och det var ju en evig tur! Det är nämligen på onsdag som jag ska träffa läkaren! Full panik blev det här i Karlssonfamiljen. Klipptider avbokades och vikarierande fotbollstränare ordnades. Allt var alltså som vanligt dvs fullt kaos. Det positiva är att vi nu har ett dygns mindre ångerst! Nu är det bara 35 timmar och 15 minuter kvar (ungefär). Man får vara glad för det lilla här i världen!

 
 
Lisbeth

Lisbeth

29 januari 2013 17:09

Haha, alla knep är bra utom de dåliga när det gäller att få i ungar det de måste ha!
Stort lycka till i morgon!
Kramar

http://www.bettans-place.blogspot.se

Ulrica Karlsson

29 januari 2013 22:04

Tur att Lill-Grabben inte kan läsa! Det skulle just vara snyggt om han överlistade mig!

Tackar för lycka till:et!

 
Ingen bild

Lena M

29 januari 2013 19:38

Så roligt att ha dig med i Hagadalskören som har blivit din kör, härligt!! Och du... vi äger ingen tjära och fjädrar, jo förresten påskfjädrar kanske vi har några, men dom är till riset vet du,
vi är ju glada amatörer allihop som gillar att sjunga av hjärtans lust.
(sen hörde jag dig sjunga och det lät BRA)
Kram!!

Ulrica Karlsson

29 januari 2013 22:01

Nu blev jag lite generad! Tack!

Det var en sån energikick att komma till kören, helt underbart!

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards