Alla inlägg den 1 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 1 september 2012 21:03

Idag kom artikeln med i tidningen! När jag trillade ut och hämtade tidningen i morse så fick jag se min egen nuna på första sidan. Det kändes lite...annorlunda.. Text och bilder blev riktigt bra! Den första tanken som slog mig när jag fick se bilderna var: Vilken stor näsa jag har! Det har jag aldrig tänkt på!

När jag påpekade det för Stor-Grabben sa han: Fast det är inget man tänker på. Den är ju inte lika stor som Zlatans näsa, för hans näsa är riktigt stor! Allt är vad man jämnför med antar jag...


Är piggare nu. Tog visserligen en tre timmars power-nap idag på dan men efter det så känns allt bättre. Jag har förvisso inte samma ork som innan, det tar en middagsdisk och sen är jag skitslut. Men jag mår inte illa i varje fall. Lyckades ta mig till affären idag ihop med Princess och handla grejor till en äppelpaj. Vi konstaterade att det hade gått mycket fortare om hon hade gått ensam för det går inte i rallyfart när jag sätter iväg. Men mysigt blev det att sitta med familjen och äta äppelpaj. Det ger ro i kroppen att sitta i köket och vänta ut en paj samtidigt som man tittar ut genom fönstret på barnen. En riktigt halleluja-moment!


Såg något helt otroligt i tidningen idag. En grupp danska jägare var ute på grisjakt och lyckas att skjuta en Angustjur (på 800 kg) och en Highland Cattle kviga istället för vildsvin. Visst, det finns lite väl mycket vildsvin i skogarna men jag hoppas inte att de är fullt SÅ stora! Då törs inte jag sticka ut näsan i varje fall!

Ovido - Quiz & Flashcards