Alla inlägg den 3 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 3 september 2012 21:22

Idag fick jag rätt mycket avklarat. Fick iväg papprena till mitt försäkringsbolag, skulle kännas fint om man kunde få några tusenlappar som plåster på såren. Kontaktade Telia så jag får min nya telefon. Vilket verkligen är på tiden. Den jag har är så sliten på displayen att ett tryck till så kör jag tummen rakt igenom. OK..det var visst inte så mycket men det tog tid i varje fall! Det där vanliga man också gör typ diskavikatvättdammsugaåtervinna är ju inte så mycket att skriva om.


Någon som har fullt av energi är Lill-Grabben. När vi kom hem från dagis så tjatade han till sig att få, håll i er nu, dammsuga min bil. Klart han fick det, den lilla ängeln. Vad är man för en mor om man hindrar något sådant?


Fick hem mina beställda kläder från Ellos idag. Såg redan i våras en fantastiskt fin klänning men var för snål för att köpa den, smålänning som man är. Men så dök den upp i ett rabatthäfte för halva priset och då är det snudd på kriminellt att inte slå till. Fick med en rabattkupong till så jag hängde in en cardigan för halva priset också. Det var första gången i år som jag köpte kläder till mig själv och känner jag mig själv rätt (vilket jag gör) så var det även den sista. Det finns kvinnor som älskar att shoppa men jag är inte en av dem. Jag väntar på den dagen som det startas ett Dressman för kvinnor. En sorts tröja i åtta olika färger, en sorts skjorta i olika färger, vilket drömscenario! In i affären och ut igen på åtta minuter blankt, det skulle vara shopping för mig det! Fram till dess så är jag fullt tillfreds med att Maken köper kläder till mig. Mamma brukar även bidra. Själv är jag mer intresserad av att köpa till barnen och hästen. Fick ågren att jag inte köpte klänningen i 34 så den hade varit lite mer lagom till Princess för hon skulle ha varit dösnygg i den. Men som hon växer så kan hon snart ha min i storlek 36. Kanske ska passa på att ha den själv så länge jag får ha den ifred?


Nu på kvällen var Lojs med barn här en stund. Vi släppte lös våra grabbar så vi fick lite egentid över kaffekoppen. Maken var hemma och vände innan han åkte iväg på Stor-Grabbens tennismatcher vilka han vann båda två. Han är riktigt duktig! Det blir perfekt sen när han blir proffs, då kan hans mor och jag sitter nere på Rivieran vid polen med varsin Martini. Ja, och Maken då också förstås.


Maken studsade direkt från tennisen bort till affären där Krokstorpsspelarna ska hjälpa till med inventeringen och han är inte hemkommen än. Och så tycker han att det är konstigt att han är så trött om helgerna.



Ovido - Quiz & Flashcards