Alla inlägg den 15 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 15 september 2012 20:17

Häromdagen lärde jag Lill-Grabben att skriva sitt namn. Tyvärr tog jag aldrig upp det här med vart man skall skriva sitt namn. Nu har han signerat vår soffa..med bläckpenna. Jag tog det hela rätt lugnt och sa att nästa gång han vill skriva så kan han be om ett papper istället för man skriver faktiskt inte på soffor. Maken frågade Lill-Grabben hur hans namn  kunde hamna på soffan. -Med en penna! svarade Lill-Grabben. Nåja, han är ju ärligt lagd i varje fall.


Idag kom min jaktintresserade vänninna förbi med sin dotter. Vi fikade och snacka lite skit. Det visade sig att hennes mor har några kattungar som skall flytta hemifrån så det pågår en hård övertalningskampanj om att lille Findus ska få flytta hem till oss. Jag och barnen är på medan Maken tvärvägrar. Men den var ju så söt och jag har alltid viljat ha en randig katt som heter Findus!


Princess och jag har idag hjälpts åt att avmaska de katter som vi har. Jag hade lite flytande Axilur kvar så jag tänkte använda upp det först. Problemet är att sprutan rymmer bara 1ml och de katter vi har går mer under rasbeteckningen lodjur så det går åt några påfyllningar. Så jag håller i kattskrällena och Princess fyller på sprutan. Soda och Basse gick det riktigt bra med men värre var det med Mormor katt. Vi fick i nästan allt medel i henne och resten fick vi torka upp i hela huset då hon gjorde sitt bästa för att spotta ut det, vilket hon lyckades förvånasvärt bra med. Arg som ett bi var hon och har blängt ilsket på oss hela dagen. Det roliga i kråksången är att behandlingen sträcker sig över tre dagar. Underbart. Men jag förstår katterna för avmaskningsmedel smakar riktigt illa vilket jag tyvärr har fått lära mig den hårda vägen. Jag fick en gång en stor klick avmaskningsmedel för häst i munnen när jag hjälpte till att avmaska en mindre sammarbetsvillig kuse. Fråga mig inte hur det gick till men smakade illa gjorde det och på toa fick jag sitta. Men jag hade inga parasiter i magen efter det, knappt något tarmludd heller.


Nu ikväll har vi tagit sista grillningen för säsongen och konstaterat att det får bli en ny grill till nästa år. Den höll denna gång men inte en gång till. Princess och jag har ägnat kvällen åt att fnissa vilket vi är fantastiskt bra på. Nu sitter jag i köket med lite tända ljus och myser, allt för att slippa se Körslaget på tv... 

Ovido - Quiz & Flashcards