Alla inlägg den 2 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 2 september 2012 20:38

På förmiddagen åkte jag och Princess förbi stallet och kikade på den nya ponnyn som kommit. Den var riktigt söt, påminde en del om ett sjötokigt russ som jag hade när jag var liten. Hoppas att den är lugnare än mitt russ var bara! När jag var i stallet så kände jag en sån stark vilja att bli frisk! Jag kan knappt vänta tills jag får bli med häst igen! Helt appropå min häst, var inne och tittade på Karlssonkompanjonens facebook och kikade på lite bilder på min Tant Brun. Attans vad fin hon är! Här har jag lagt ner tid och pengar på träningar när jag egentligen bara behövde lämna iväg henne ett tag. Karlssonkompanjonen har gjort ett kanonjobb! Nu ska jag bara lära mig att rida henne likadant....


På eftermiddagen kom Lillasyster förbi och pratade lite hemligheter. Jag passade på att be om hjälp att hänga upp nya köksgardiner. Det blev mina höstgardiner med rönnbär på. Mamma påminde mig i fredags om att jag har en matchande duk till. Det är tur man har en mamma för sånt har jag inte koll på. Efter ett tag kom Lojs förbi med lite småprat. Och paj. Båda delarna var mycket uppskattade. Lill-Grabben hade precis innan gjort kokosbollar så det blev riktigt finfika.

Framåt kvällskvisten tänkte jag hänga med Lillasyster upp till hennes stall men då startar inte hennes bil. Både Maken och jag (och Lillasyster) har noll koll på bilar men vi lyckades att starthjälpa den. Sen körde vi en bra sväng för att sedan köra hem igen för att prova och starta den igen. Och funkade det? Svaret är naturligtvis nej. Stackars Lillasyster! Hoppas inte det är något dyrt som är trasigt. Jag följde henne hem med min gamla bil så hon kom hem i ett stycke. Passade på att hugga några Ridsport när jag ändå var igång.

När jag kom hem så tittade jag in hos grannarna som är nyss hemkommna från Norrland där de har plockat lingon. Och attans vad lingon! Jag fick migrän bara av tanken på att behöva rensa allt. Vilket jobb!


Dagens kommentar kommer från Stor-Grabben:

Jag säger till Stor-Grabben: Du är allt en riktigt retsticka!

Stor-Grabben: Det är jag inte alls! Jag är svensk medborgare!

Ridå

Ovido - Quiz & Flashcards