Alla inlägg den 18 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 18 september 2012 21:14

Eller rättare sagt en sjukdag. Jag hade tänkt att åka upp till Tant Brun och Karlssonkompanjonen idag men har inte varit riktigt på hugget varken i natt eller i morse. Precis när jag skickade iväg ett meddelande till Karlssonkompanjonen att jag nog fick ställa in så kom Lill-Grabben och sa:

-Mamma, jag är fuuk.

Han kan inte säga sche-ljud nämligen. Men sjuk var han. Inget allvarligt men hostig och lite febrig. Så han har fått mysa runt i pyjamas hela dagen. Finns det något mysigare än en lite grabb i Star Wars pyjamas? Jag tror inte det. Lill-Grabben och jag slog oss ner i soffan där vi kramades och läste den nya Pettson-boken i några vändor. Man får ju passa på att kramas när man får möjlighet!


Så dagen har varit hur lugn som. Lojs kom förbi på den vanliga kaffe-och-skitsnack, mamma och jag hamnade i en politisk diskussion. Politik är det enda som mamma och jag inte är rörande överens om. Men jag älskar henne ändå.  Svärmor kom förbi med en bullpåse. Mycket trevlig. Hon är helt outstanding på bullar. Jag begriper inte hur hon gör men suveräna bullar blir det!


Vildsvinen har fattat vinken att det inte är välkomna och inte ställt till mer med skada. Denna natt i varje fall. Jag hörde i natt när jag var vaken att det knakade loss ute på baksidan. Funderade på att gå upp och glo men gav katten i det. Jag menar, om tomten var full av gris, vad skulle jag då göra? Springa ut med en kvast?


Maken har en arbetsam kväll för det är start för Champions Leauge. Zlatan på en kanal och Real Madrid på en kanal OCH Milan på en tredje. Men han har en fantastisk simultanförmåga så han har stenkoll på alla matcher. En otrolig fjärrkontrollshantering!

Ovido - Quiz & Flashcards