Alla inlägg den 4 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 4 september 2012 21:21

Idag gick förmiddagen till mitt projekt som jag har snickrat på ett litet tag. Jag har börjat skriva på en liten historia. Jag vet inte om det kommer att bli en novell, en bok eller något som jag kommer att tända pannan med. Men det är rätt skoj att ha ett litet projekt nu när man är hemma och fiser om dagarna. Motionera de små grå lite så de inte fastnar fullständigt.


Senare på dagen kom min chef förbi och Lillasyster tittade in. Lillasyster och jag gafflade om alla de viktiga saker i världen som vi är mer eller mindre överens om. Oftast har jag rätt. Tyvärr hävdar hon samma sak.


På kvällen kom Mormor hem med Lill-Grabben. Han fick en mormor-eftermiddag idag. Ett fantastiskt sätt att få iväg honom till dagis är att säga att om han inte går till dagis så kan inte mormor hämta honom. Frågan är hur länge han kommer gå på det resonemanget. Men den dagen den sorgen. Lill-Grabben hjälpte mig att bädda rent i sängarna nu innan läggdags. Eller hjälpte och hjälpte, allt tar istället bra mycket längre tid. Men när man läser godnattsaga för en nyduschad pojk som ligger i en renbäddad säng så tänker man inte på den extra tiden. Då bara känner man sig som en toppenmorsa.

Ovido - Quiz & Flashcards