Alla inlägg den 17 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 17 september 2012 21:15

Nu när mördarsniglarna saligen har insomnat och skatornas ohängda ungar har flyttat hemifrån så har vi fått nya ofrivilliga husdjur. Vildsvin! Jag är inte rädd för mycket men ormar och vildsvin tillhör mina fobier! Våra gästande grisar har bökat upp rätt ordentligt i gräsmattan för att sedan spankulera över Goda grannarnas tomt och ställa in siktet på tomten ett hus bort och bökat loss riktigt ordentligt. Kräk!

Någonstans har jag läst att vildsvin inte tycker om parfymlukt. Därför tog jag ett par gamla shorts och en sunkig tröja som jag dränkte in parfym. Jag tog en billig för jag tänker inte slösa på de dyra parfymerna på detta. Det hade verkligen varit att kasta pärlor till svin. Kläder tog jag sedan ut på gräsmattan och spikade fast dem med jättespik. Får se om de funkar.

Något jag funderar på är om grisar räds hundlukt. Jag får låna mig en hund (blink blink Kvast-Hilda) och valla runt på gräsmattan.


Idag har jag mått illa. Det gör mig lite irriterad faktiskt. Jag har ju trots allt min må bra-vecka nu och då vill jag faktiskt må bra också. Så det så. Så på ren tjurighet har jag tvättat, bäddat rent och dammat idag. Men jag har tagit det soft, det är ju ingen som ringer polisen om jag sätter mig i soffan i en halvtimme då och då har jag kommit på.  

Ovido - Quiz & Flashcards