Alla inlägg den 9 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 9 september 2012 20:36

"Saliga äro de korkade ty de skola flyta när floden kommer"


Stämmer detta uttryck så är jag en av dem som saligt kommer guppa fram likt en kork. Efter gårdagens äventyr med vattenhinkarna så borde jag ha lärt mig men icke sa Nicke. Jag fick ett ryck i eftermiddags och började städa toaletten grundligt, satte upp tavlor på densamma, målade klart två steg i trappan, strök och plockade in ren tvätt. Sen var jag helt slut...igen...


Jag blir så trött på mig själv! Jag funderar hårt på en tvångströja. Bara att det blir ett elände om jag är hemma själv och blir kissnödig. Kanske att jag ska ställa min äggklocka när jag känner att en tromb av energi svepa fram? Om jag ställer klockan på 20 minuter och när den ringer så är det rast och vila no matter what. Kan funka.


I förmiddags var Lojs och hennes underbare grabb här en sväng. Lojs visade mig en massa häftiga funktioner på min nya telefon. Jag som var så nöjd över att jag lyckades få iväg ett par MMS till Princess igår fick se en massa fräna saker som jag ungefär förstod hur det funkade. Även Lojs svärmor kom förbi. Det visade sig att vi hade läst på komvux ihop, världen är så stor, så stor.


Pratade lite med min Karlssonkompanjon som idag var talbar till skillnad från igår. Hon har åkt på en fantastisk förkylning. Pratade även med Lillasyster och drog upp planer inför morgondagen. Vi ska åka och hälsa på Hemhem i hennes nya hus som jag till skam får erkänna inte har sett än.


Mamma och jag hade en intressant diskussion om boken vi båda läser. Jag la på förslag att vi ska fortsätta läsa samma böcker fler gånger. Det är skitskoj att kunna prata om det man har läst. Så nu har mamma och jag startat världens minsta bokcirkel, det är bara hon och jag. Sen var jag tvungen att häva ur mig lite uppdämd vrede angående fredagens avsnitt av Skavlan. Det är inte helt otippat den gästande ateisten som är föremål för min ilska och när jag eldar igång om religion så är det bara mamma som orkar lyssna på mig. Det är moderskärlek det!

Ovido - Quiz & Flashcards