Alla inlägg den 7 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 7 september 2012 20:47

På morgonen efter dagislämningen så svängde jag förbi min svärmor och pratade lite. Man måste sköta sina sociala kontakter. Väldigt trevligt var det, det blir inte så ofta att man stannar och spontanträffas trots att man bor så nära.

När jag kom hem så kom Lojs förbi på lite förmiddagskaffe och höll mig sällskap när jag målade en andra gång vid de första trappstegen. Det blir så snyggt! Vi var tvugna att ta bort pappen för att få se hur snyggt det blev. När jag tog bort tejpen nu ikväll så såg jag att jag likt förgjordat har gladdat en stor färgfläck på ett av trappstegen. Detta trots både papp och tejp. Jag är ta mig tusan helt otrolig!


Strax efter så svängde pappa in och tog lite kaffe han med. Vi pratade lite om de sakerna här i världen som upprör oss, fotboll och socialdemokraterna.


Maken kom hem och vände genast om för att åka på fotbollsmatch. Det gick riktigt bra för Krokstorp idag med, vinst med 6-3 och 21 poäng i tabellen. Riktigt bra!


Nu på kvällen har Lill-Grabben och jag ätit middag, efterrätt och lite fredagsmysgodis. Lill-Grabben fick välja film så det blev Bilar 2. Den är rätt ok. Eller den var det de första 100 gångerna jag såg den.

Pratade lite med Svåger. Han sa så himla många vuxna och kloka saker så jag är förvånad än. Antagligen har han gått och blivit vuxen eller så hade han slagit i huvudet. Han upphör aldrig att förvåna den mannen.

Ovido - Quiz & Flashcards