Alla inlägg den 24 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 24 september 2012 19:58

Igår var jag lite ur gängorna och missade helt enkelt att skriva. Dagen gick åt att reda ut känslorna gällande branden. Ex-frun, Stor-grabben och Princess var ute och tittade på resterna av huset. När jag pratade med dem på kvällen så undrade Princess mest om hur de som hyrde tog sig ut och Stor-Grabben och jag pratade om hur ofta hus tar eld egentligen vilket tack och lov inte är så vanligt. Har pratat mycket med mamma och pappa också. Det är tur att vi har varandra i familjen. Det har varit lite mycket för dem den här senaste tiden. Först min cancer och sedan det här.

Igår på dagen kom Lojs med son förbi. Grabbarna lekte så huset skakade och vi drack kaffe och pratade om det viktiga och oviktiga i livet. Det var skönt att prata om något annat!

Maken var iväg med fotbollslaget för bortamatch i Mörlunda som de vann med 3-1. Riktigt bra mot serietvååan. På kvällen såsade Maken och jag ihop i soffan och glodde på en Jason Statham film. Vi som gillar Statham blev inte besvikna. Han slogs, sköt bovar, körde bil jättefort och så lite allmänt svårmodig ut. Ungefär som en Steven Seagal film fast bra. Och med lite mindre huvudhår då.

Något positivt är att vildsvinen höll sig undan inatt. Alltid något.


Imorse ringde de från dagis för att berätta att de skulle åka på teater. Så vi skuttade upp i ett huj. När jag tittade ut genom fönstret så såg jag att vildsvinen hade varit framme igen. Nu ska det jävlar i mig stängslas!! När jag varit och lämnat av Lill-Grabben så kom Lillasyster förbi en snabbsväng och sedan tog jag och dammsög och torkade golvet. Fy katten, jag undrar om det finns något tråkigare? Det skulle vara att köra hö möjligen...

Hann med lite lunch och att läsa ut min Jackie Collins roman Diva. Har småläst i den under ett längre tag. Rätt avkopplande, de ljuger, super, ligger runt hej vilt och mördar varandra. På eftermiddagen så åkte jag upp till Tant Brun och hennes vänner för att släppa in dem. Jag ryktade av Tant Brun och berättade lite vad som händer just nu. Hon nickade och höll med. När jag ändå var i farten så ryktade jag av Trasan och Lilleman, Karlssonkompanjonens hästar. Inte för att någon av dem var i skriande behov av rengörning direkt men det är som meditation att stå med en ryktborste i näven. När jag varit hemma en stund kom Lill-Grabben hem med mormor som ryk och drag och berättade om teatern som han varit på och hur det är att åka buss. Mamma berättade att han hade berättat för henne att gammelfarmor och gammelfarfars hus hade brunnit. Lite festligt är dock att vi inte sagt till honom att huset brunnit utan vi har sagt att det har gått sönder. Jag trodde att det skulle vara lite för otäckt för honom att säga som det är men det klurade han ut alldeles själv. Han är inte dum på det viset tydligen.

Ovido - Quiz & Flashcards