Alla inlägg den 21 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 21 september 2012 21:11

Nu kommer fortsättningen i min vildsvinsföljetong. Inatt har grisarna varit på gräsmattan, igen. De har bökat upp fyra stora hål och varit och gjort småhål på hur många ställen som. Jag blev skogstokig och vill stängsla in hela tomten. Får ett mindre aggregat och tråd på Börjes för tusen spänn. Maken skruvar lite på sig och vill testa lampsensorer först.

Nåja, jag ger det några dagar men sen stängslar jag. Har redan kollat upp hur mycket stolp och isolatorer jag har.


Idag har Lill-Grabben haft feber och varit riktigt hängig. Han blir så eländig när han är sjuk. Han vill inte äta eller dricka (han är väldigt manlig på det viset). Jag fick honom att dricka lite saft i sin sportflaska i varje fall. Efter en stund kom han och sa att han kände sig mycket bättre. Det kan ha med att göra att jag blandade flytande alvedon i saften. Men det sa jag inte, kan ju behöva ha det tricket i bakfickan i flera år framöver.

Pappa har varit här idag och lagt en sista helande hand på mangeln så nu går den nästan av sig självt.


Vad det har regnat! Det har bara hällt ner hela dagen. Jag har varit riktigt glad över att jag inte har behövt sticka ut näsan. Var en liten sväng hos Lojs mellan skurarna bara. Hoppas att det fortsätter regna utan bara fasen så grisarna drunknar.


Av Ulrica Karlsson - 21 september 2012 21:11

Nu kommer fortsättningen i min vildsvinsföljetong. Inatt har grisarna varit på gräsmattan, igen. De har bökat upp fyra stora hål och varit och gjort småhål på hur många ställen som. Jag blev skogstokig och vill stängsla in hela tomten. Får ett mindre aggregat och tråd på Börjes för tusen spänn. Maken skruvar lite på sig och vill testa lampsensorer först.

Nåja, jag ger det några dagar men sen stängslar jag. Har redan kollat upp hur mycket stolp och isolatorer jag har.


Idag har Lill-Grabben haft feber och varit riktigt hängig. Han blir så eländig när han är sjuk. Han vill inte äta eller dricka (han är väldigt manlig på det viset). Jag fick honom att dricka lite saft i sin sportflaska i varje fall. Efter en stund kom han och sa att han kände sig mycket bättre. Det kan ha med att göra att jag blandade flytande alvedon i saften. Men det sa jag inte, kan ju behöva ha det tricket i bakfickan i flera år framöver.

Pappa har varit här idag och lagt en sista helande hand på mangeln så nu går den nästan av sig självt.


Vad det har regnat! Det har bara hällt ner hela dagen. Jag har varit riktigt glad över att jag inte har behövt sticka ut näsan. Var en liten sväng hos Lojs mellan skurarna bara. Hoppas att det fortsätter regna utan bara fasen så grisarna drunknar.


Av Ulrica Karlsson - 21 september 2012 09:51

Mina nya ärkefiender vildsvinen har gjort en ny räd på gräsmattan. Ett stort uppbökat hål och det fanns slag efter dem ända uppe vid huset. Kräk! Nu är det krig! Jag har lagt ut lite mer kläder med ny parfymlukt på gräsmattan. Hjälper inte det så stängslar jag in hela kåken. Eller köper en bazooka. Får se vilket som funkar bäst.


Lill-Grabben hade feber på onsdagkvällen och fick därför vara hemma på torsdagen. Då var han pigg som en nötkärna. Vi åkte in en sväng till stan för att köpa havre och kattmat. Man vet att man kanske har tillräckligt med katter när man köper 15 kg kattmat åt gången. Men bra är den! Katterna är så tjocka och fina. Ja, inte Basse katt då men han är ju trots allt inte riktigt som han ska. Han slog en frivolt på en stentrappa när han var liten och slog i huvudet med en rejäl hjärnskakning som följd. Sedan dess är han inte riktigt som alla andra. Jag undrar om han inte fick någon hörselskada av smällen för han är rätt nervös. Katter borde ju kunna få Tinnitus de med?

Lill-Grabben och jag hann även med att handla lite höstblomster och födelsedagspresenter till Lojs och Hemhem. Lojs present blev lite försenad och Hemhem fyller år nu i rappet. Hon fyller precis som jag 25 för, vad blir det nu, sjätte gången. 

Lill-Grabben blev akut mormor-sjuk så jag skjutsade hem honom dit och själv tog jag itu med planterandet. Det blev rätt snyggt med ljung på trappan med lite murgröna. I ett konstnärligt infall så slängde jag i en pumpa i den ena krukan. Vit höstaster och sådant där silvertrassel i lådan vid altan. Så, nu får det vara till snön kommer.


På eftermiddagen kom Pappa och Sigge Propp för att laga mangeln vilket de lyckades med och det tackar jag för! Pappa har våldsamma planer för vildsvinen och är inne på min linje med en bazooka. Eller något med kalibern 30.06 i varje fall.


På kvällen åkte jag upp till Tant Brun och hennes hästkompisar för att kvällsfodra de hästar som fanns. Det är mysigt att få åka upp och göra såna normala saker igen. Då känns livet som vanligt och jag känner mig inte helt avskuren.

Har fått tid för en CET-röntgen nästa onsdag. Det ska bli intressant. Nästa cellgift skulle ju ha varit på tisdagen men blir flyttat en vecka istället. Det är nog en bra idé. Det kan aldrig vara bra att få cellgifter på tisdagen och radioaktiva isotoper på onsdagen. Vem vet, jag kanske blir självlysande?


Till sist vill jag bara påpeka att mina veckor inte består av två tisdagar utan att jag helt enkelt skrev fel häromdagen. Även om det under min behandligsvecka känns som att veckan består av minst två tisdagar...

Ovido - Quiz & Flashcards