Alla inlägg den 5 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 5 september 2012 21:20

Redan direkt imorse fick jag dagens första skratt. Igår kväll tvättade jag Lill-Grabbens hår med mitt schampoo för risigt, heldött hår. Mitt cellgiftsbehandlade svinto-hår blir som en blank matta av det och Lill-Grabbens från början friska hår gick alldeles bananas. Blankt och fint blev det och fullt med volym! Han såg ut som den tredje brodern Jedward. Men 80-talet ringde och ville ha sin volym tillbaka så jag fick blöta ner hans hår och försöka få det att uppföra sig. Det gick sådär.


Idag var det ett fantastiskt torkväder så jag passade på att tvätta sängkläder. När jag kom ut med andra vändan för att ta ner den torra tvätten upptäckte jag att jag hade fått fullt av bös från träden OCH fågelskit på mina dubbelsängslakan (som är så förgjordat tråkiga att tvätta). Som den mogna och sansade människa jag är så rev jag ner dem från tvättlinan, slängde dem på gräsmattan och hoppade jämnfota på dem. Lugn och harmonisk skakade jag av dem och knölade in dem i tvättmaskin igen. Lillasyster som hade svängt förbi med några brownies är van vid mina sammanbrott så hon skakade bara på huvudet och suckade.


Jag satte mig ett par timmar och började skriva in mitt skrivprojekt på datorn. Word är en konstig uppfinning. Man vet ju precis hur man vill att texten ska se ut men hur förklarar man det för programmet? Jag försökte på alla pedagogiska sätt utan framgång. Det måste vara ett produktionsfel.


På eftermiddagen kände jag mig lite onyttig så jag började plocka iordning på allt skit som vi har i vår hemliga skrubb. Det ledde till att jag började plocka iordning bland Lill-Grabbens grejer och slänga alla trasiga traktorer etc. Det ledde till en stor organisering bland grejerna nere i vardagsrummet och uppe i deras rum. Detta projekt var förvisso nödvändigt men i dagsläget en skitdum idé. Jag blev så trött så att jag mådde illa. Jag förbannade min dumhet och avslutade kvällen med vila och min nya bok. Mamma var nämligen och köpte Jan Guillous bok Dandy som är del två i romanserien Det stora århundrandet. Den första boken Brobyggarna var helt suverän och jag var hårt sugen på att höra av mig till Guillou för att be honom att rappa på lite med andra delen. Jag blev så till mig att jag lade Farmor och vår Herre på is tills vidare.

Ovido - Quiz & Flashcards