Alla inlägg den 25 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 25 september 2012 20:42

Idag stod det lite mer om branden i tidningen. Polisen gjorde en teknisk undersökning igår och som det stod i tidningen "Finns inte misstanke om brott så görs ingen teknisk undersökning" (Conny Evertsson, polisen). Det hela är rubricerat som mordbrand i dagsläget. Det var oväntat.


Lill-Grabben har varit hemma från dagis idag för det var något stackars barn som hade kräkts när han/hon kom hem. (här hade jag kunnat använda ordet "hen" istället men konservativ som jag är så tvärvägrar jag). Är ju inte så tänd på att få maginfluensa. Det är förvisso aldrig trevligt med maginfluensa men nu när jag är sjuk redan innan så kan det bli sjukhus-med-dropp-otrevligt. Vi har försökt att göra det bästa av dagen trots regn och småbarnstrots. Det finns sådana dagar med, allt är inte rosa lull-lull. Men vi har varit sams större delen av dagen i varje fall. Och jag gick segrande ur våra tvister, viktigt att nämna. Lill-Grabben tog sig en sväng till Mormor och jag satt en stund med mitt skrivprojekt. När jag hade hämtat honom så stannade vi förbi Lojs en sväng så grabbarna fick leka av sig lite. Vi drack kaffe och försökte föra en vettigt diskussion men vi var rätt pannkaka i huvudet bägge två så vi garvade mest. Utdrag ur pratet:

Jag: den här soffan är riktigt snygg. Vad kostade den?

L: 5900 kr

J: Det var inte farligt!

L: Fast det är rätt dyrt med tanke på att det finns möss!

J: Va? Möss i soffan?

L: Vadå soffan? Pratar vi inte om lägenheten?

Ridå

Ovido - Quiz & Flashcards