Alla inlägg den 16 september 2012

Av Ulrica Karlsson - 16 september 2012 21:11

Dagen började i full rulle. Stor-Grabben och Princess hade fotbollsmatcher idag så de brann iväg vid halv nio. Jag hade planerat att sova lite men med en klarvaken Lill-Grabb så är det svårt. Hade lite svårt att somna inatt, det blir lätt så när man har sovit i typ tre dygn i sträck. Men med ett leende, kanske inte så glatt, hoppade jag ur sängen. Lill-Grabben och jag tog en mysmorgon, suveränt.


När Maken kom hem så blev jag akut hästfebrig. Jag och Lillasyster åkte upp och hälsade på Tant Brun. Hon mådde som vanligt som en prinsessa och tackade ödmjukast för morötterna. Hon är väldigt nöjd med att ha en alldeles egen hage. Karlssonkompanjonen hade planerat att släppa in en ponnykompis till henne men Tant Brun förvandlades till en skräcködla bara den stackars ponnyn stack mulen innanför stalldörren. Så det försöket gick om intet. Tant Brun är en bestämd dam som är mest nöjd när hon får ha en egen kupé. Hon påminner mest om en lätt överviktig operadiva om jag ska vara ärlig.


Efter lite improviserad middag hemma så åkte jag, Lill-Grabben, Mor och Far upp till Krokstorp för att se mötet mellan KIF och Fliseryd. Pappa hade varit på släktens kräftskiva igår och hade med sig 35 hälsningar tillbaka. Så ni i tjocka släkten som läser detta: Jag hälsar tillbaka å det varmaste!

På vägen upp till Krokstorp så stod det en skylt att det pågick vägarbeten. Det som inte nämndes på skylten var att all asfalt hade bilats upp och ersatts med snudd på sprängsten. Livsfarligt! En "kör försiktigt för vägen finns knappt kvar" skylt hade varit på sin plats.

Mötet mellan KIF och Fliseryd gick sisådär, i varje fall ur KIFs synvinkel och det är ju den vi är intresserade av. Det blev 3-2 till Fliseryd efter en förnämlig första halvlek och en bra början på andra. Jag är övertygad att någon hade satt det onda ögat på bollen.


På kvällen fick jag min vanliga Aha! Jag är sjuk!-upplevelse. Det är ingen bra idé att inte sova ordentligt och sedan fara som en skottspole. Jag ska skriva upp det på min kom ihåg lista. Den börjar bli rätt lång nu den listan....

Av Ulrica Karlsson - 16 september 2012 21:11

Dagen började i full rulle. Stor-Grabben och Princess hade fotbollsmatcher idag så de brann iväg vid halv nio. Jag hade planerat att sova lite men med en klarvaken Lill-Grabb så är det svårt. Hade lite svårt att somna inatt, det blir lätt så när man har sovit i typ tre dygn i sträck. Men med ett leende, kanske inte så glatt, hoppade jag ur sängen. Lill-Grabben och jag tog en mysmorgon, suveränt.


När Maken kom hem så blev jag akut hästfebrig. Jag och Lillasyster åkte upp och hälsade på Tant Brun. Hon mådde som vanligt som en prinsessa och tackade ödmjukast för morötterna. Hon är väldigt nöjd med att ha en alldeles egen hage. Karlssonkompanjonen hade planerat att släppa in en ponnykompis till henne men Tant Brun förvandlades till en skräcködla bara den stackars ponnyn stack mulen innanför stalldörren. Så det försöket gick om intet. Tant Brun är en bestämd dam som är mest nöjd när hon får ha en egen kupé. Hon påminner mest om en lätt överviktig operadiva om jag ska vara ärlig.


Efter lite improviserad middag hemma så åkte jag, Lill-Grabben, Mor och Far upp till Krokstorp för att se mötet mellan KIF och Fliseryd. Pappa hade varit på släktens kräftskiva igår och hade med sig 35 hälsningar tillbaka. Så ni i tjocka släkten som läser detta: Jag hälsar tillbaka å det varmaste!

På vägen upp till Krokstorp så stod det en skylt att det pågick vägarbeten. Det som inte nämndes på skylten var att all asfalt hade bilats upp och ersatts med snudd på sprängsten. Livsfarligt! En "kör försiktigt för vägen finns knappt kvar" skylt hade varit på sin plats.

Mötet mellan KIF och Fliseryd gick sisådär, i varje fall ur KIFs synvinkel och det är ju den vi är intresserade av. Det blev 3-2 till Fliseryd efter en förnämlig första halvlek och en bra början på andra. Jag är övertygad att någon hade satt det onda ögat på bollen.


På kvällen fick jag min vanliga Aha! Jag är sjuk!-upplevelse. Det är ingen bra idé att inte sova ordentligt och sedan fara som en skottspole. Jag ska skriva upp det på min kom ihåg lista. Den börjar bli rätt lång nu den listan....

Ovido - Quiz & Flashcards