Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Torsdag 24/1, mot en ny istid?

Av Ulrica Karlsson - 24 januari 2013 21:41

Vilken kyla! Det är så kallt så man har rimfrost ända upp i bihålorna bara man går ut för att hämta tidningen.


Dagen började väldigt lugnt då det idag är torsdag och den enkla dagen att få iväg Lill-Grabben till dagis. Idag är det nämligen gympa och då skuttar han glatt iväg! Får han bara vara i gympahallen så är han lycklig! Efter avlämningen så slog jag mig ner med ett par tre koppar te för att vakna. Jag tog ett samtal med min stallägare angående Tant Bruns flytt tillbaka till Fårbo. Tanken var att Tant Brun skulle få en av de större boxarna längs med stallgången men då Tant Brun inte alltid gillar alla hästar så är det onödigt att ha henne i närkontakt i stallgången. Jag vill ju inte skrämma slag på alla nya små ponnier som kommit med min kobra till häst. Så hon får bo i en box längre in i stallet i stället. Där kan stå och morra i lugn och ro.

Efter detta samtal så tog jag tag i mitt liv och min stryktvätt. Det var så lagom roligt men förhandlade mig till att få se Ceasar Milan under tiden. Egentligen så är det rätt avkopplande att stryka, i varje fall när man är klar.


På eftermiddagen åkte jag till stallet och pysslade lite. Jag är så sjuk sugen på att ta hem min bruna märr igen. För ett tag sen så lyckades ju Tant Brun att vrida runt en sko på det mest makalösa vis. Nu när hovslagaren var uppe så hittar han en blödning fram i tån på den hoven. En normal häst hade blivit halt och fått en hovböld men nu har ju jag turen att inte ha en normal häst som inte har haltat ett steg. Blödningen kunde verkas bort sen var allt tipp topp igen. Bonnläppar har tur och hållbara hästar. Blir det ett kärnvapenkrig så kommer det bara vara kackerlackorna och Tant Brun kvar på slutet.


Jag tycker om att ha lite spänning i mitt liv så jag tog med mig en hop med omärkta cd-skivor ut i bilen för att ha något att lyssna på när jag åkte till stallet. Till min stora lycka så var det några av de skivor som spelades på den gamla goda svart/vita tiden när jag, Hemhem och Svågern var ute och svängde våra lurviga. Det var en salig blandning med allt från Alice Cooper till dansband och naturligtvis:  Sofia dansar go-go

Jag poppade loss i bilen så jag nog inte en enda hel högtalare kvar.


Varsågoda! En klassiker att förgylla kvällen/morgonen/dagen med. Gillar ni inte låten så kan ni alltid garva åt polisongerna

 
 
Ingen bild

hemhem

25 januari 2013 16:16

Underbart!! Det är kvalitetsmusik det!

Ulrica Karlsson

25 januari 2013 21:52

Kvalitet var ordet om musiken! Hiskeligt var ordet om polisongerna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards