Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Fredag 25/1, fortsatta istappar

Av Ulrica Karlsson - 25 januari 2013 21:54

Kylan håller ett fortsatt grabbatag om Fårbo vilket får mig att fundera på om detta med den globala uppvärmningen bara är en pr-kupp från elbilstillverkarna.


Idag har Lill-Grabben och jag varit hemma och travat runt i mjukisbrallorna. Det är så himla skönt att få vara hemma med honom och verkligen orka med det! Han verkar gilla stenhårt att få ha en vaken mamma. Lillasyster sov över här inatt. Eller rättare sagt, hon somnade på soffan igår kväll och jag hade inte hjärta att väcka henne för ens läggdags. Hon sov ju så gott! Så vi käkade frukost i lugn och ro för att sedan prata lite skit i vanlig ordning.

Framåt lunch bestämde sig Lill-Grabben att vi skulle göra pannkakor. Som alla vet så är det mycket spännande att laga mat ihop med någon som är fyra. Man får vara djup tacksam om ägg och mjöl hamnar inom en radie av 50 cm från skålen. Det positiva med sådana projekt är att skåpsluckor och golv blir rena då man får torka så mycket som finna efter.

Men, jag har inte bara lagat mat och pratat idag. Jag har eldat som en galning också. Är himla tacksam över att vår panna valde att gå sönder i somras och inte nu (även om jag svor en del när det hände vill jag minnas)


Frampå eftermiddagen så åkte vi in till stan för att fånga in de två återstående barnen, i den mån en fjortis räknas som barn alltså. Först till tennishallen där Stor-Grabben var på träning. Det var så himla skoj att få se honom spela, jag har ju inte sett något live sen i somras! Inte för att jag hajar en meter av detta med tennis och alla konstiga termer runt omkring (tie-break = slipsrast?) men jag fattar ju att man ska slå över näten med en studs i varje fall. Duktig är han i varje fall den lille godingen!

Princess hämtades upp från Mormor och Sambo där hon fikat sig igenom eftermiddagen. Det är lite spännande att få in tre barn med vanliga väskor, träningsväska, termobyxor i bilen när bagageluckan frusit fast och det redan står en sadel i baksätet. Vi knölade i väskorna i bagagen genom baksätet och fick helt sonika fälla sätet när allt skulle ut. Nu lät det som att barnen satt i bagagen men det gör de inte. Bäst att påpeka det.


Vi passade på att handla lite på vägen hem och då jag fått ett gigantiskt munsår så tänkte jag slå till på en tub med munsårssalva. Den lilla tuben med två gram salva gick på 106 spänn. Hoppas verkligen att den är bra!


Och så en hårrapport! Nu är hela mitt huvud täckt av ljusa fjun av den otroliga längden av säkert 3 mm. För er som inte någon gång varit med om att få helt nytt hår så kan jag tala om att det kliar något otroligt. När jag kom ur duschen så tog jag och drog handduken över huvudet. Det kliade så gott så jag nästan började sparka med ena benet som hundarna brukar göra. Frisyren har nu fått namnet kycklingfrisyren för håret är precis lika mjukt som fjädrarna på en kyckling.   

Mina ögonfransar har dock gott av, har bara en fyra fem stycken långa kvar och resten är pyttesmå. Hoppas att de växer ut igen. Antagligen så har behandlingen försämrat kvaliteten på dem så att de helt enkelt inte höll längre. Fast om det enda påminnelsen av den här historien blir korta ögonfransar och några ärr så är jag nöjd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards