Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Söndag 27/1, Persedelvård i tvättstugan

Av Ulrica Karlsson - 27 januari 2013 21:22

Idag fick jag hjälp av Lill-Grabben att putsa min sadel. Sjöslaget på golvet var ett faktum. Ett annat faktum är att jag behöver snart skaffa mig en ny sadel av den enkla anledningen att denna börjar bli sliten. -Konstigt! tänkte jag, så himla länge har jag ju inte haft den. Så tog jag mig en sväng i minnenas allé och kom fram till att sadeln införskaffades (redan då begagnad) anno 2003. Så en annan sadel är nog på "att skaffa"-listan. Jag ska slå en kik på begagnatmarknaden och känner jag mig själv rätt så kommer jag titta efter ännu en Kieffer Wien, vanemänniska som jag är.


Helgen har förflutit lugnt. Grabbarna har ömsom lekt och ömsom bråkat för att tio sekunder senare bli sams igen. Princess håller på för fullt att ta sig igenom säsong tre (eller fyra) Gossip Girl.


Jag har försökt pyssla lite här hemma med blandad resultat. Igår tog jag och dammsög och torkade golven på nedervåningen. Kan säga så mycket att jag inte är i min forna form. Att jag inte orkar lyfta en hink med vatten visste jag sen innan så det blev att fylla hinken liter för liter men att jag skulle bli så trött så jag flåsade av att torka golv visste jag inte utan det kom som en överraskning. Och då har jag inget stort hus som de flesta av er vet. Nu är jag så van vid att inte orka så jag reflekterar inte alltid på det. Jag har tagit med mig en pall upp till stallet så jag kan sitta ner och mocka. Jag kan inte ens lyfta en halvfull hink utan tömmer ur det gamla vattnet med hjälp av ett fodermått. Jag fixar inte att stå framåtböjd och packa höpåsar så jag sitter på en höbal och packar från en annan. Men det går, allting går när man har tid på sig. Jag har nu lärt mig att känna igen tecknen på att jag håller på att krokna. Har ju som bekant ständiga domningar i fingertopparna och när det börjar domna ner till första leden på fingrarna så är det dags för rast och vila. Annars börjar det domna under tårna och det känns riktigt skumt. Domningarna ska inte vara något farlig har Tant Doktorn berättat utan är en cellgiftsbiverkning som tyvärr kan bli bestående.


Idag så hade jag förutom ovannämnda persedelvård en städning av badrummet på agendan. Det gick så bra så i ren glädje plockade jag in lite ren tvätt utav bara farten.


Så jag försöker hålla tankarna igång. Låter jag tankarna driva iväg så hamnar de på torsdag.


Det verkar som att jag kommer vara hemma med sjukt barn imorgon. Stackars Lill-Grabben låter som han talar i en kakburk och nyser ut de mest ohyggliga saker. Men värre är det med min stackars Papps som åkt på kräksjuka! Stackars Papps! 

 
 
Ida

Ida

27 januari 2013 22:19

Låter som du har haft fullt upp! Det är ju bra att veta sina begränsningar så man inte gör något dumt, såsom att förta sig eller så. Det kan ju hända även den bästa! ;)
Hoppas att killarna kryar på sig. Förkylning och vinterkräksjuka är inte kul på nått sätt. Fast hellre förkyld, om man får välja.

Sv: Tack för ditt grattis! Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Ulrica Karlsson

28 januari 2013 17:38

Om man inte vet sina begränsningar så blir man snart varse! :-)

Hoppas att du fick en superfödelsedag!

 
Ingen bild

Mathilda

28 januari 2013 09:06

Jag håller alla tummar jag har Ulle. Jag har en bit dit, men nåndag är jag också där!

Stora kramar

Ulrica Karlsson

28 januari 2013 17:41

Och jag håller alla tummar jag har för dig!

Jag tänker på dig, har ju ett hrm.. hum om vad du går igenom

En dag så går du också och väntar som jag, snart är dagen nära!

Stora kramar!

ps. du är alltid välkommen om du behöver! ds

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards