Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Torsdag 27/9, Grillad gris...

Av Ulrica Karlsson - 27 september 2012 21:16

kommer jag snart kunna bjuda på för nu har jag beställt ett aggregat och tråd till mitt grisstängsel! Eller jag har inte tänk att kräma på staketet så de dör men efter att ha sett hur bakgården såg ut idag så är jag riktigt sugen. När jag ändå var uppe i varv så ringde jag till kommunjägaren för att förklara att det var läge att komma hit och skjuta av ett par hundra grisar. Han var uppe i landet och jagade älg men lovade att höra av sig när han kom hem. Han sa att han åtminstonde kunde sätta upp en kamera så att man kan se om de kom regelbundet. Det behöver man ingen kamera till menade jag. När jag erbjöd honom att sitta i paviljongen i en bekväm stol så lät han lite mer positiv till idé. Han höll med om att det är i det närmaste en invasion av vildsvin här i byn. Det stämmer, en har mött grisarna mitt på vägen, mitt i samhället klockan sju på morgonen.


Efter detta kände jag mig nöjd med mig själv och gick för att laga Tant bruns täcke. Det är ett förgjordat bra täcke men efter hennes vilda framfarter så består det nu mest av silvertejp och häftklammers av rejälare sort. Den märren är makalös. Jag brukar hota henne med att hon ska få sommarjobba på ponnyridningen på ölands djurpark för att jobba av allt hon har förstört. Hon brukar bemöta hoten med en arrogant blick ungefär som om hon sa: Yeah, right! När täcket var lagat så skuttade jag in i bilen för att leverera det till drottningen i hagen. Karlssonkompanjonen trillade in i stallet samtidigt så vi fixade och donade och släppte in kusarna. Himla trevligt med lite stallpyssel, speciellt när man kan gaffla lite under tiden. Egentligen är det himla lustigt att jag inte har tröttnat på att ha häst. Jag har gått och klivit i stall i stort sett hela mitt liv och ändå är jag inte less på det. Så då är det antagligen min grej. Eller så är jag inte riktigt klok. Antar att det är hugget som stucket.


Efter stallet hämtade jag Lill-Grabben på dagis. Bad dock fröken att klä på honom och skicka ut honom. Vill inte gå in där med stallkläder, hästlukt är ju duktigt allergiframkallande. Han beställde köttbullar till middag för han var jättehungrig, vilket inte var så konstigt. Det hade serverats ärtsoppa till lunch och det är det väl ingen under 60 år som äter. I affären mötte vi på Lojs och en kaffedate bokades in. Jag hade inte mer än startat bryggare för ens pappa kom inklivande. Han har ett magiskt luktsinne den mannen.


Nu på kvällen har suttit med mitt skrivprojekt. Jag har suttit fast ett bra tag men ikväll så fick jag ihop historien igen så nu känns det roligt igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards