Alla inlägg den 6 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 6 december 2012 19:56

Redan igår när Lillasyster var här och käkade julskinkemacka så kände jag att något var på gång. Så jag gick och lade mig vi kl halv sex igår och vaknade idag vid kvart över fyra. Det blev samma visa som det brukar bli efter lilla vändan med feber, huvudvärk osv. Men det verkar inte bli lika illa denna gång utan känner mig lite piggare redan. Ja, jag orkar ju inte göra något men jag är vaken och har ätit och det får man vara nöjd med ibland. Något bra är att jag inte har haft ont i bihålorna i varje fall!


Lill-Grabben är mycket piggare och gör sitt bästa för att köra slut på Mormor. Morfar hade tagit all snö på tomten och kört upp en pulkabacke till Lill-Grabben. Dock tyckte Morfar att backen var lite klen så när de som snöröjer trottoarerna körde förbi så fick de köra in två skopor snö så nu kan Lill-Grabben åka pulka så det visslar. Det ska vara farsan till en sån grej! Han är för go! Han var även inne och köpte en ny overall till Lill-Grabben häromdagen då den vi köpt var lite för stor.  Jag är så glad och tacksam över Mamma och Pappa, det här hade aldrig gått utan dem!


Lill-Grabben och Mormor har även idag bakat pepparkakor och gjort plättar samt tittat på Ice Age 4 tre gånger. Men på måndag får han allt trilla iväg till dagis och rasta av sig lite!


Min kontaktperson från försäkringskassan ringde idag för att bedömma min arbetsförmåga. Vi kom ganska snart fram till att jag inte har något vidare arbetsförmåga. Han sa att vi skulle höras när denna sjukskrivning gick ut. Tack och God Jul, sa jag. Jag ska nog kunna vara vaken en hel dag innan jag börjar jobba.

Ovido - Quiz & Flashcards