Alla inlägg den 17 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 17 december 2012 21:50

Nu har idag har Maken, hans kollegor och elever haft sin årliga julshow. Det blev i vanlig ordning succé och i vanlig ordning så var Maken utklädd till kvinna i ett nummer. I år har han en manlig kollega som även han styrde ut sig i kvinnokläder då de var Bondbrudar. Min Fårbosvåger har filmat det hela och jag är i spänd förväntan tills jag får se filmen! De gjorde tre föreställningar idag och varje gång var det fullsatt, en av gånger fick de till och med skicka ut lite folk. Jag är så grymt imponerad av Makens elever! De är fantastiskt duktiga och modiga!


Jag har idag var iväg med Mamma och tagit prover. Av någon anledning så fanns det ingen beställning lagd på min prover men vi vet ju vid det här laget hur mycket blod som behövs och vilken färg det skall vara på rören så beställningen går att ordna i efterhand. Annars får vi väl köra på känn i morgon. Mor och jag tog en sväng förbi skitICA och köpte lite julmat, bland annat julskinka nr 2. Jag drack lite näringsdricka innan vi gick in så jag var varm som en gris och körde mösslös och jacklös för att inte svettas ihjäl. Fast idag var jag lite snyggare än på Rusta. Jag hade till och med solpuder på skallen. Det låter dumt men det blir snyggt. Hela skallen får samma färg vilket ser mycket bättre ut.


Väl hemma så tog jag i vanlig lunch ihop med Ceasar Milan. Jag tror jag kan starta eget som hundtränare efter min sjukskrivning då jag i stort sett varje dag har en en date med Ceasar. Jag passade på att ta en liten tupplur i min nya pläd och den var suverän till ändamålet! Sen brann det till i Fru Karlsson och jag dammade av och städade golven på nerevåningen. När detta var klart kunde jag inte längre skjuta upp det oundvikliga. Jag började slå in julklappar. Till hjälp eller till stjälp rättare sagt, hade jag Soda Katt. Det blir inte lättare att slå in julklappar när man har sju kilo hankatt som "hjälper till". Som sällskap hade jag Kvast-Hilda i telefon, är förvånad att jag inte klippte av sladden till handsfreen! Hann precis gömma julklapparna och röja undan alla spår efter min inslagning när en overall innehållande Lill-Grabben kom intrillande genom dörren.


Jag har kunnat äta mycket bättre idag men som den sanna pessimist jag är så har jag tagit ut en flaska bedövningsmedel till. Jag tänker inte äta soppa och Yoggi i jul, det är en sak som är säker!


Imorgon är det giftning igen, stora vändan denna gång. Fast jag ska inleda med att andas penicillin imorgon. Lagom roligt. Men jag tar med en bok denna gång med så går det mycket bättre. Men har jag lite tur så är det sista vändan med inhaleringen imorgon. Jag kan hålla med om att det hade varit enklare att ta tabletter men jag blev ju så härligt prickig hela jag. Och det kan ju räcka med att vara skallig, man behöver ju inte vara prickig med. Man vill ju inte riskera att bli tagen för en medvurst.

Ovido - Quiz & Flashcards