Alla inlägg den 9 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 9 december 2012 12:47

Igår kväll vart jag så hängig så Maken och jag åkte ner till akuten i Kalmar. Jag var helt slut och satt som en påse potatis hela vägen ner. Underbara Mamma kom i ilfart och tog hand om Lill-Grabben. Så hon fick fira sin födelsedag hemma hos oss med grabben som sällskap. Men hon fick sin present innan vi åkte, en stor korg med massa goda ostar, kex, glögg, tryffelchoklad, parmaskinka alltså i stort sett allt som Maken inte äter och som jag älskar men inte får äta. Vill bara nämna att när jag blir frisk ska jag leva på en diet bestånde av parmaskinka, bireost och mozzarella! 


Nåväl, åter till gårdagen. Väl på akuten fick Maken anmäla mig, jag bara vinkade åt damen i luckan och la mig ner på en inte alltför bekväm träsoffa. Behövde dock inte ligga där länge för vi kom in jättesnabbt (Tack Hemhem som berättat vad man skall säga när man ringer in!) Väl inne så visade det sig att jag hade en temp på 39,7 grader, inte konstigt att jag var hängig! Jag fick dropp, intravenöst paracetamol och intravenöst antibiotika. Sen tog de en attans massa blodprov och odlingar varav en från näsan. En lång, smal tops halvvägs upp i hjärnan kittlar något makalöst vill jag lova. De tog även en lungröntgen.


Efter det fick jag åka upp till avdelning 18 där jag har fått egen kupé, blod och mer antibiotika. Så nu ligger jag här med ytterligare en blodpåse då mina blodvärden inte var något vidare. Hade knappt några vita blodkroppar heller för den delen men däremot en snabbsänka på strax över 200. Så det blir nog inte något cellgift på tisdag. Surt, nu blir allt förskjutet! De har till och med satt en skylt på min dörr som de hävdar att det står "infektionskänslig" på. När jag frågade sjuksköterskan om det stod Mata inte apa på skylten så skrattade hon och sa att det stod även akta! hon bits!. De har humor här uppe, det gillar jag!


Vet inte riktigt vad som är fel på mig (förutom cancern och behandlingens biverkningar då) men jag får inte åka hem idag i varje. Trist för då missar jag The Walking Dead, en riktigt bra tv-serie. Fast de kanske har kanal 11 här någonstans men jag vågar inte se det själv ändå då det är en serie med zombies.


men jag är piggare i varje fall, det är huvudsaken.

Ovido - Quiz & Flashcards