Alla inlägg den 11 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 11 december 2012 20:25

Jag har mått så himla bra idag! Helt underbart! Jag har inte bara varit vaken utan även pigg!


Sömn blev det dock inte så mycket med i natt med denna eländiga hosta som har hållit mig (och resten av familjen) vakna. Några timmar blev det i varje fall och det verkar räcka.


Lill-Grabben och jag har tagit igen förlorad tid idag och det behövde vi båda två. Det märktes att han tyckte det var jobbigt med min frånvaro. Han har dock berättat för mig att när han minsann låg på sjukhus så var han där i fyra dagar, på våning 20 och två slangar i kroppen och det är ju bra mycket mer än mina två dygn på våning 8 med en ynka slang fast i kroppen.


En rackars massa snö blev det ju också så Maken har kört som en vettvillig med snöslungan. Han har även kört hela vår lilla paralellgata vilken inte är den mest prioriterade i snöröjningssammanhang. Han och Lill-Grabben har byggt på en snöborg på uteplatsen. Jag har passat på och städa sovrummet för det kändes lite sjukdomsäckligt där med det gick att råda bot på.


När det lyckades bli en lugn stund över så läste jag Östran om nya vändan i Itestgate. Min spontan reaktion är de pengarna kunde använts till något bättre. Nu var ju inte tanken att projektet skulle skena iväg kostnadsmässigt men så kan det gå när saker får gå Windh för våg.

Ovido - Quiz & Flashcards