Alla inlägg den 14 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 14 december 2012 20:46

kan jag meddela att jag, hårt bedövad, lyckats äta en skiva julskinka. Eller det kanske mest är till min egen glädje men fast föda, here I come!


Idag har jag haft en dag som normal människa utan tabletter och sprutor vilket känns helt suveränt!

Jag har ägnat dagen åt helt vanliga saker som att städa, tvätta och äta lunch. Det går nog inte att förstå hur härligt det är med en helt vanlig dag efter allt härj som har varit. Jag har gått runt med ett stort leende på läpparna. Inte bara vara vaken en hel dag utan att också vara pigg samtidigt...obeskrivligt!


På eftermiddagen kom Hemhem hit på en kubik med te. Dagens ämne var barnuppfostran och var man sätter gränser. Det finns säkert föräldrar som har en genomtänkt plan med allt, tyvärr är jag inte en av dem. Jag gör som jag gör med så mycket annat, jag kör på känn. Antar att jag får läsa i deras "Mommy dearest" böcker sen vad jag skulle gjort annorlunda. Fast det är inte lika mycket omvärldshets med stora barn som det är med bebisar. När man har en bebis verkar hela världen ha rätt till en åsikt. Om man ammar eller inte (där de stackars flaskmatande mammorna ofta blir lynchade och upphängda i ett träd), om alla svindyra pedagogiska leksaker i trä som är så bra, om sovrutiner, om nappens varande eller icke varande, om vem som går upp på natten och så vidare tills man helt sonika reser sig upp, tar sin bebis och går. I mina många väntrumsminuter som har förflutit så har jag råkat bläddra i några "Vi Föräldrar" och jag pallar max några sidor sen har jag bara lust att slänga ifrån mig tidningen och skrika: -Men slappna av för hundan! Ert barn kommer inte bli massmördare bara för att han inte kan somna utan napp när han är fyra månader!


När barn ändå är ämnet så har jag idag fått storstryk i Pettson och Findus Memory av Lill-Grabben. Han fick nog det minne som jag aldrig haft. Vi pusslade fem pussel på raken tills Maken kom hem med de stora barnen. Då rasslade det igång för fulla muggar med vardagsrumshockey och Swedish house mafia på spelaren. Härligt! Gillar när alla är här och det är lite ös!

Ovido - Quiz & Flashcards