Alla inlägg den 31 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 31 december 2012 15:06

Dagens rubrik kändes given!


Kära nån vilken feber jag måste haft inatt. Jag vaknade av att min kudde var alldeles blöt och skallen var precis lika blöt den. När jag vänder mig om så är min första reaktion: Nej, Lill-Grabben har kissat i sängen!

Men vid närmare undersökning så visade sig att han var oskyldig, det var jag som svettats så täcket var genomblöt. Tur att man har mycket sängkläder att byta med.


Så nu har jag varit vaken i hela tre timmar så nu är det dags för rast och vila igen.


Jag var ute en sväng och mata mina små pippifåglar och får då se att vildsvinen har bökat upp nästan hela trädgården hos våra Goda Grannar. Så det ser ut! Vi har klarat oss än så länge, de minns förhoppningsvis den ilskna suggan som bor här. Hoppas att de förstår att om de glömmer så är jag inte främmande för att påminna dem. Annars får jag be min chef komma hit och sitta på pass under fröautomaten , även om han mest jagar hare.


Lillasyster har varit förbi en sväng och hjälpte mig att duka bordet. Vi var ju tvunga att träffas lite. Vi kommer ju inte syns förens nästa år!


Gäster trillar in om en timme och Maken är i full gång nere i köket. Det blir inte så vilt i år. Det blir vi, mamma och pappa och Ex-frun. Det är ju roligt med en stor nyårsfest men i år har det fått vara. Det ska bli skönt att vara hemma med familjen utan att det blir en massa krav. Blir jag trött, vilket jag kommer bli, så kan jag lägga mig en stund och vila.


Jag önskar er alla ett Gott Nytt År. Tack alla ni som är med mig här på bloggen! Det känns underbart att veta att folk bryr sig och är intresserade av hur man mår. Sen kanske den här cancerbloggen handlar om nästan allt utom cancer men det är ju så livet är, det handlar inte om sjukdom hela tiden.

Jag önskar er en trevlig kväll, ta varannan vatten och gå inte fram till några raketer som inte skjutits iväg!


Gott Nytt År!


Och till mig själv önskar jag....



Gott Nytt Hår!

Ovido - Quiz & Flashcards