Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Måndag 31/12, GOTT NYTT ÅR!

Av Ulrica Karlsson - 31 december 2012 15:06

Dagens rubrik kändes given!


Kära nån vilken feber jag måste haft inatt. Jag vaknade av att min kudde var alldeles blöt och skallen var precis lika blöt den. När jag vänder mig om så är min första reaktion: Nej, Lill-Grabben har kissat i sängen!

Men vid närmare undersökning så visade sig att han var oskyldig, det var jag som svettats så täcket var genomblöt. Tur att man har mycket sängkläder att byta med.


Så nu har jag varit vaken i hela tre timmar så nu är det dags för rast och vila igen.


Jag var ute en sväng och mata mina små pippifåglar och får då se att vildsvinen har bökat upp nästan hela trädgården hos våra Goda Grannar. Så det ser ut! Vi har klarat oss än så länge, de minns förhoppningsvis den ilskna suggan som bor här. Hoppas att de förstår att om de glömmer så är jag inte främmande för att påminna dem. Annars får jag be min chef komma hit och sitta på pass under fröautomaten , även om han mest jagar hare.


Lillasyster har varit förbi en sväng och hjälpte mig att duka bordet. Vi var ju tvunga att träffas lite. Vi kommer ju inte syns förens nästa år!


Gäster trillar in om en timme och Maken är i full gång nere i köket. Det blir inte så vilt i år. Det blir vi, mamma och pappa och Ex-frun. Det är ju roligt med en stor nyårsfest men i år har det fått vara. Det ska bli skönt att vara hemma med familjen utan att det blir en massa krav. Blir jag trött, vilket jag kommer bli, så kan jag lägga mig en stund och vila.


Jag önskar er alla ett Gott Nytt År. Tack alla ni som är med mig här på bloggen! Det känns underbart att veta att folk bryr sig och är intresserade av hur man mår. Sen kanske den här cancerbloggen handlar om nästan allt utom cancer men det är ju så livet är, det handlar inte om sjukdom hela tiden.

Jag önskar er en trevlig kväll, ta varannan vatten och gå inte fram till några raketer som inte skjutits iväg!


Gott Nytt År!


Och till mig själv önskar jag....



Gott Nytt Hår!

 
 
Annelie

Annelie

31 december 2012 16:33

Önskar dig o familjen ett riktigt gott nytt 2013.

http://www.legoblomma.blogspot.se

Ulrica Karlsson

31 december 2012 23:02

Gott Nytt till er med!

Nästa år blir det bättre!!

 
Ingen bild

Jessica Boston

31 december 2012 21:56

Gott Nytt År till dej oxå Ulrika! ;-)

Ulrica Karlsson

31 december 2012 23:01

Gott Nytt tillbaka!

 
Ingen bild

lillasyster

1 januari 2013 00:42

Gott nytt (h)år älskade storasyster! ♥

Ulrica Karlsson

1 januari 2013 21:54

Tack älskade lillasyster!

Vi håller tummarna för att det blir en afrofrilla :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards