Alla inlägg den 22 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 22 december 2012 21:50

Öppnade dagen med att känna mig både trött och vissen, kroppskrället går verkligen på sparlåga nu. Lillasyster hade förbarmande med mig, svängde förbi och hjälpte mig slå in de sista julklapparna medan Maken och Lill-Grabben hade gett sig av på fotbollsträningen. När man får lite gjort och får det gjort ihop med en av de goaste vänner så blir man mycket piggare! Lillasyster och jag hann precis klart innan grabbarna kom innanför dörren. Lillasyster försvann iväg ner i källaren med paketen fortare än en oljad blixt, Usain Bolt hade inte haft en chans!


Vi firade det hela med en fantastiskt måltid bestående av korv och mos från Sibylla. Mitt i korvätandet kom älskade HG intrillande i hallen. På grund av hans pälsdjursallergi så håller han sig till vår hall och enbart i korta stunder såhär vintertid. Lika bra det kanske, vill ju inte ta livet av karl såhär precis innan jul (inte annars heller för den delen tåls att tillägga). HG hade med sig en paket till hela familjen bestående av en DVD-box med alla Star Wars-filmerna. Det är kärlek!! Jag tackade honom varmt för att han tar sitt ansvar i barnens allmänbildning. Med sig hade han även en stor prasselpåse från sina föräldrar fylld med lussekatter och lite annat gott. Återigen, kärlek på hög nivå! Tack så jättemycket!!


När vi som bäst stod och pratade så kom Mamma in genom dörren och var inte alls beredd på att hamna i famnen på HG, han brukar ju till hennes försvar inte stå där i vanliga fall. Efter en stund kom Pappa och sedan min lille storebror. Nu är inte min lille storebror på något sätt kortväxt, snarare normallång men han är den i brödraskaran som är närmast mig i ålder, därav smeknamnet. Han hade med sig en stor korg fylld med allsköns julgott och fyra böcker (och en halmbock). Han passade på att dela ut årets julklappar och de blev lika fort öppnade! Jag har redan bläddrat lite i en av böckerna och den verkar riktigt lovande! Vi hade en lång fika och det var himla mysigt att få sitta och prata. Mamma och Pappa hade med sig ostkaka vilket alltid går hem. De hade även med sig en surdegslimpa från Gesällbageriet aka Kuckelikuu och en skinka som min ena farbror har rökt. Jag som älskar rökt mat har redan varit och karvat ett par rejäla bitar i den. När allt fika var slut och broder åkt hem så överfölls jag av trötthet och tackade för mig på att par timmar. Ibland måste man bara krypa ner i sängen och vila kroppen lite. När jag blir sådär trött så brukar jag ligga och titta på mina favoritkomiker på youtube. Till favoriterna hör förutom Monty Phyton, Magnus Betnér, den skotske komikern Danny Bhoy och naturligtvis Larry, the cable guy. Får man bara garva lite så mår man bättre! Lill-Grabben kom upp en sväng och kröp ner hos mig och då blir det historier från Bärgarn (från Bilar-filmerna) samt Pingu vilket funkar det med.

Ovido - Quiz & Flashcards