Alla inlägg den 15 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 15 december 2012 19:56

Idag var det avslutning på Stor-Grabbens tennistermin och det delades ut priser till en tjej och kille som har utvecklats mycket, är en bra kamrat samt varit duktig på träningarna. Och det priset fick Stor-Grabben!! Han var jätteglad när han kom hem och visade och Maken hade växt minst en decimeter av stolthet. Själv blev jag så glad så jag grät (i vanlig ordning). Jag är så himla stolt!


Idag har jag pratat ikapp allt jag har missat med mina vänner. Det har pratas med Karlssonkompanjonen, Lillasyster, Lojs, min jagande vännina i urskogen och Kvast-Hilda. Min telefon är alldeles röd och skriker om nåd. Jag har dock hunnit med att ta fram alla tomtar då jag kom på att julafton är ju typ hur snart som helst. Har inte tomtat ihjäl mig utan ställt fram några i fönstren mest, är ju som bekant lite mer för julkulor. Till min stora lycka har jag kunnat äta middag idag! Det tog tid och köttet fick tuggas ordentligt men det gick (ja, med bedövning då). Himla tur för jag är bra trött på äggröra nu. Har skapligt ont i gommen för tillfället men jag är mätt och det väger tyngre.


Det ska tydligen komma in mer snö om man får tro tidningarna. Detta leder till att vi får se ännu mer av våra katter än vad vi redan gör. Mormor Katt har förvandlats till innekatt och går ut max en gång om dagen och då hon är ute i tio minuter. Idag fick hon för sig att hon skulle ut när det blötsnöade som mest. Hon satte full fart i hallen, halvvägs ut genom dörren fick hon syn på vädret varpå hon drar på en tvärnit och vänder om in igen så fort hennes kroppshydda tillät. Men behöver man gå så behöver man så hon smet ut genom kattluckan och kom tillbaka efter två minuter och höll på att krafsa ner hela dörren innan jag hann fram för att släppa in henne. Hon gav mig en mycket förnärmad blick som sa precis vad hon tyckte och tänkte om att jag inte stod på pass vid dörren och väntade på henne. Häromkvällen när det var så himla kallt kom Soda och jamade en lång harang i alla möjliga tonlägen när vi satt i soffan. Han gick sedan ut i tre minuter innan han kom infarande igen som en projektil. Så det han sa med sitt jamande var antagligen: -Hörrni! Det är svinkallt ute och jag måste pinka så gå inte och lägg er än på ett tag va??

Jag gillar mina katter och deras personlighet. Antagligen kommer jag bli som crazy catlady från Simpsons när jag blir gammal....





Ovido - Quiz & Flashcards