Alla inlägg den 24 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 24 december 2012 22:17

  Min nattuggla till Lill-Grabb vill lämna ett inlägg. Här kommer det:


fffhgf  ytyb78u5uoogtgaommtyytnnnnnnnhouivnhfhxfcgtrytygjkrccrterrtrrrzeeeretytextxyllööloöilöolöl

        


Och med lite hjälp av mamma:

Jag har fått en Darh Vadermask i julklapp.


Av Ulrica Karlsson - 24 december 2012 22:11

Jag hoppas och ber om att ikväll var sista gången i mitt liv som jag ska behöva ta äckliga kortisontabletter och äckliga cellgiftstabletter! När det här är över skall jag stampa sönder min dosett, trots att den är i en sån fin turkos nyans.


  Snart din rackare ska du stampas i bitar!!

Av Ulrica Karlsson - 24 december 2012 19:55

Vilken härlig julafton! Sitter i skrivande stund med dubbla ulliga plädar iförd min nya pyjamas. Härligt!


Vilket snöoväder det var inatt! Naturligtvis skulle katterna envisas med att vara ute. Vid klockan 01:00 var jag uppe och fick in Basse Katt i varje fall. Nu har ju katterna en isolerad altan med plädar att vara på men jag är ju så fjompig av mig. Fjompig som sagt, vid kl 06:00 var jag uppe och fick in Soda som sov som en gris ute på altan. Mormor Katt är en klok katta och låg inne hela natten och snarkade över sin bokföring.


Maken visslade ut som ett jehu vid klockan sju och drog igång snöslungan så vi skulle ta oss iväg till första julfirandet. Han lyckades mycket väl med sitt uppdrag och vid klockan 10 var vi nere i O-hamn för julfirande hemma hos Ex-frun. Vi hade hur mysigt som helst med tomte, gröt och full lek. Jag föreslog Ex-frun att när jag blir pigg så kan vi åka ner till Leos Lekland och ösa loss ordentligt. Vi kanske till och med tar med oss barnen!


Nu på eftermiddagen och kvällen har det varit jag, Maken, Lill-Grabben, Mormor och Morfar. Fick ett litet snabbbesök av Kvasthilda med Maken och jätteschäfern Mick. Mycket mysigt! Så fort jag blir något sånär pigg så bär det iväg till Kvastis stora hus! För övrigt har vi ätit mat och bara myst. Det kom en tomte till nu på kvällen, dock inte samma som i förmiddags. Alla är jättenöjda med julklapparna. Något som verkar vara årets fluga är pyjamaser då både jag, Maken, Lill-Grabben och Mormor fick varsin ny. Jag och Maken tog på oss våra med en gång, är det jul så ska man mysa! Alla julklappar vi har fått har varit suveräna! Tack! Tack! Tack!


Så nu är jag helt slut, som ett urskitet äppelmos som vi brukar säga. Men jag är mycket nöjd och mycket lycklig!

Ovido - Quiz & Flashcards