Alla inlägg den 16 december 2012

Av Ulrica Karlsson - 16 december 2012 19:38

Helgens snöstorm inställd på grund av bristande intresse. Inte för att det gör mig något förvisso. Men det är inte till att ropa hej än, rätt var det är så dundrar det nog ner en halvmeter av det vita. Idag har dock termometern visat på några plusgrader hela dagen. Vägarna har skrapats av och på kvällskvisten var även saltbilen, eller psaltaren som jag säger vid vitsigt humör, ute och körde en vända.


Har i ärlighetens namn känt mig lite vissen idag men är så förgjordat trött på att ligga still så jag har pysslat lite ändå. Jag sparkade fram min gamla Rolfy och dammsög och torkade golven uppe. Min Rolfy fick jag av Mamma när jag var 18 och den håller än. Den låter värre än ett stridsflyg men den är liten och smidig att ha och göra med. Vi har dock en annan dammsugare, en lyxvariant i form av en Kirby. Man kan göra allt med den, dammsuga, tvätta mattor och dammsuga sängar så de blir som nya. Jag tror banne mig att man kan ha den att verka hovar med också. Vi använder den till att sota pannan med..hrm..


Jag är helt ikapp med min tvätt vilken gör mig nästan euforisk. Tog mig en vända med strykjärnet samtidigt som Lill-Grabben och jag tittade på Ice Age 4. För vilken gång i ordningen jag ser den vet jag inte med det gör inget för den är suverän. Det är himla fint att vara förälder för då får man se hur mycket tecknat man vill utan att någon tittar snett!


Besök har även trillat in under dagen. En halvan av våra Goda Grannar kom in med två hemmagjorda ostkakor (den ena gick åt med en gång idag) och en stor låda med kakor. Maken och barnen gav kakorna högsta betyg så när det bara har läkt till sig lite i munnen ska jag sluka ett gäng. Mina chefer tittade förbi med julklapp. Det var ett litet gröt och skinkmacka-mys med jobbet ikväll egentligen men två kollegor är lite förkylda så jag stannade hemma. Tycker om alla på jobbet men tycker om låga värden på infektionsprov något mer. Cheferna och jag satt och pratade och det var himla trevlig tycker jag. Passade på att bjuda dem på ostkaka som lite uppvärmning inför gröten. Det var en himla fin julklapp, världens goaste filt och en chokladask. Gissa vart jag kommer sitta i och med sen!  Lillasyster stannade till en sväng med min bilnyckel och tillhörande bil.


Imorgon är det provtagning igen. Maken och jag har nästan en vadslagning på gång om jag har dåligt blodvärde eller inte. Det skulle vara trevligt om mitt infektionsprov har gått ner, med penicillin tre gånger om dagen så borde det ha gjort det tycker jag. Det är inte roligt att få cellgift, inte direkt något man hoppar jämnfota av lycka inför men jag vill ändå ha det gjort. Det är ju bara två gånger kvar på kuren och jag vill bli färdig, jag vill blir frisk. NU!!! Men säger läkarna att några vändors cellgift till behövs så är det ju bara att tuta och köra, hellre det än strålning, för det verkar läskigt. Men helst av allt vill jag att det som jag har fått räcker och blir över. Det skulle vara himmelskt. Är lite lack på att vara sjuk och skallig om jag ska vara helt ärlig. Så mina kära vänner, få inte cancer! Jag har provat och det är en jävla skitsjukdom. Prova inte det.

Ovido - Quiz & Flashcards