Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Ulle awars 2012, Årets personliga assistenter

Av Ulrica Karlsson - 28 december 2012 21:36

Priset i denna kategori går till min Mamma och Pappa


Jag börjar med Pappa, den ständiga reparatören. Han har varit här och lappat och lagat på allt trasigt, dykt upp med gott bröd och bara trillat in för att prata lite. Pappa har även tillsammans med Lillasyster stått för Tant Bruns höleveranser vilket jag är sjukt tacksam för!!  En av de bästa sakerna med den här sjukdomen har varit att pappa och jag kommit varandra nära. Vi kramas rätt ofta nu för tiden och det har vi behövt både han och jag!


Och så lilla Mamsen som skött all markservice här i Fårbo. Och då menar jag all markservice! Hon har kommit varje morgon och lämnat Lill-Grabben på dagis (jag har bara vänt mig om och sovit vidare) och sedan hämtat honom på eftermiddagen, varje dag i ett halvår. När Lill-Grabben inte har kunnat gå till dagis så har han varit hos henne hela dagarna istället. Hon har tagit hand om mig när jag har varit hängig och varit med mig in för mina provtagningar. När Maken och jag kommit tillbaka från cellgiftsbehandlingarna så har vi funnit disken fixad, huset städat och färdig mat. En sån lyx! Hon har handlat, lånat ut sitt internet, pratat i telefon med mig minst tre gånger om dagen. Precis allt!

All denna markservice har gjort att både Maken och framförallt jag har kunnat koppla av. Man känner sig mycket bättre när det rent och ordning omkring en! En vacker dag kommer jag krama min mamma tills hon blir klädsamt blå!


Jag har sagt det arton gånger om dagen och jag säger det igen: Tack Mamma och Pappa! Det här hade aldrig funkat om det inte varit för er!! Ni är helt underbara!!

 
 
Ingen bild

Lena M

29 december 2012 09:36

Du har en fantastisk familj omkring dig som uppfyller alla kriterier att få pris, bästa make, bästa föräldrar osv.
Jag gissar att det största priset för dom är att få finnas i din närhet, tillsammans med dig har fått rida ut allt det svåra. Det näst största priset kanske är att tillsammans med dig få "trampa" sönder dosetten :-)och få jubla när den dagen kommer. Ni är beundransvärda allihop.

Ulrica Karlsson

29 december 2012 14:42

Tack för dina vackra ord!

Nu blev jag riktigt rörd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica Karlsson - 10 oktober 2013 21:23


...är det ikväll för min Port-a-Cath, även känd som Pelle. Imorgon klockan 08:00 har jag operationstid för borttagningen. Känns riktigt skumt på något vis. Jag har längtat efter den här dagen länge. Hur många gånger under mina mörkare stunder under b...

Av Ulrica Karlsson - 18 juni 2013 22:04

För helt exakt ett år sen satt jag i samma soffa som jag sitter nu (fast i andra änden av soffan) och kliade mig på halsen varpå jag hittar tre ärtstora och ärthårda knölar. Jag förstod egentligen direkt att det var något som var riktigt fel. Och det...

Av Ulrica Karlsson - 10 juni 2013 20:48

Nu har det varit ett rejält uppehåll här på bloggen. Jag har på sätt och vis velat ta mig ifrån allt som jag förknippar med sjukdom. Pallar knappt öppna kärleksbreven från försäkringskassan. Blir alldeles urkig i hela kroppen av dem...brrr...   N...

Av Ulrica Karlsson - 19 maj 2013 21:39

Mitt svenska medborgarskap är räddat ett år till då jag åtminstonde såg alla låtar i ESC. Mest impad är jag av Petra Mede som skötte det hela med självsäkerhet och elegans. Låt Mede leda allt från Allsång på Skansen till Bollibompa i fortsättningen. ...

Av Ulrica Karlsson - 18 maj 2013 20:58

Jag hade idag planerat att putsa mina fönster då de är precis som skomakarens barn. När man har fönsterputs som ett av sina gebit och riktiga grejer så går det egentligen rätt fort men det är så fruktansvärt tråkigt att putsa hemma. Jag sköt på det i...

Ovido - Quiz & Flashcards